• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(Hjälp) Liknande modeller

jojomaen

Breitling
Har blivit väldigt charmerad av klockan Trimix men fick höra att Swiss Legend var ett sämre märke.
Vad finns det för liknande klockor?
Är ute efter den här 8-kantiga cirkeln med synliga skruvar stilen.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    64.2 KB · Visningar: 140

Greven

Audemars
Hej och grattis till första inlägget! Angående din fråga så skulle jag råda dig att försöka titta efter en annan modell. Missförstå mig rätt men enligt mig så är denna modell av Swiss Legend nästan en direkt kopia av Audemars Piguet's modell Royal Oak. Förstår att du gillar den åttkantiga looken med synliga skruvar, det gör jag med. Men originalet är den bästa om du frågar mig.

Edit: Se bild ovan ;) Tack @FrankyFourFingers
 

jojomaen

Breitling
Tack så mycket för infon!
Ni har hjälpt mig att hitta drömklockan, problemet just nu är att jag snart tar studenten och kan högst lägga 10000kr på en klocka tack vare limiterad budget :/
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack så mycket för infon!
Ni har hjälpt mig att hitta drömklockan, problemet just nu är att jag snart tar studenten och kan högst lägga 10000kr på en klocka tack vare limiterad budget :/
Finns en Bulova modell som är lik, kommer dock inte ihåg vad den heter. Men det kan garanterat någon säga dig här på forumet ! Välkommen :)
 

Glusch

Cartier
Lyckades gräva fram den här bilden som @hollow123 delade med sig av för ett tag sedan i kvartsurstråden (https://klocksnack.se/threads/kvartsurtråden.43970/page-4). Googlade på Bulova Royal Oak med ojämna resultat men den heter något sådant. Han kanske med lite tur kan skina mer ljus på exakt vad det är för klocka (och prisklass).

image-jpg.192447


Känns som att den uppfyller de kraven du ställde. Den är ju väääldigt lik en AP Royal Oak, och kan tänka mig att vissa på det här forumet kommer tycka att det är "billigt och fel" att köpa en homage och inte the real deal. Men det är din arm klockan ska sitta på och om du tror att den passar dig är det det enda du ska bry dig om!
 

Glusch

Cartier
Hhhm googlade på lite till såhär på nattkulan och insåg att klockan spräcker din budget betydligt mer än vad jag trodde att den skulle göra. Utöver detta verkade den ganska svår att få tag på. Tänker mig ändock att den kanske kan ge dig lite mer inspiration. Återkommer om jag hittar fler modeller.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Lyckades gräva fram den här bilden som @hollow123 delade med sig av för ett tag sedan i kvartsurstråden (https://klocksnack.se/threads/kvartsurtråden.43970/page-4). Googlade på Bulova Royal Oak med ojämna resultat men den heter något sådant. Han kanske med lite tur kan skina mer ljus på exakt vad det är för klocka (och prisklass).

image-jpg.192447


Känns som att den uppfyller de kraven du ställde. Den är ju väääldigt lik en AP Royal Oak, och kan tänka mig att vissa på det här forumet kommer tycka att det är "billigt och fel" att köpa en homage och inte the real deal. Men det är din arm klockan ska sitta på och om du tror att den passar dig är det det enda du ska bry dig om!
Det var denna jag menade i mitt inlägg :)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Om skruvarna inte är något krav så kanske du kan hitta en sån här.
10.0169_2.jpg

Vågar inte mig på någon form av prisuppgift dock, finns som quartz med.
 
Topp