Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

(Hjälp) Liknande modeller

Diskussion i 'Diskussion' startad av jojomaen, 28 november 2015.

1. jojomaen
    Trådstartare

jojomaen Torpare

Har blivit väldigt charmerad av klockan Trimix men fick höra att Swiss Legend var ett sämre märke.
    Vad finns det för liknande klockor?
    Är ute efter den här 8-kantiga cirkeln med synliga skruvar stilen.

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      118,6 KB
      Visningar:
      107
  2. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
  3. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej och grattis till första inlägget! Angående din fråga så skulle jag råda dig att försöka titta efter en annan modell. Missförstå mig rätt men enligt mig så är denna modell av Swiss Legend nästan en direkt kopia av Audemars Piguet's modell Royal Oak. Förstår att du gillar den åttkantiga looken med synliga skruvar, det gör jag med. Men originalet är den bästa om du frågar mig.

Edit: Se bild ovan ;) Tack @FrankyFourFingers

jojomaen gillar detta.
  4. jojomaen
    Trådstartare

jojomaen Torpare

Tack så mycket för infon!
    Ni har hjälpt mig att hitta drömklockan, problemet just nu är att jag snart tar studenten och kan högst lägga 10000kr på en klocka tack vare limiterad budget :/

5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Finns en Bulova modell som är lik, kommer dock inte ihåg vad den heter. Men det kan garanterat någon säga dig här på forumet ! Välkommen :)

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Daniel Cruz Vera, Jonaz, Rozzy och 3 andra gillar detta.
  7. jojomaen
    Trådstartare

jojomaen Torpare

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Ingen aning, ring och fråga :)

jojomaen gillar detta.
  9. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Lyckades gräva fram den här bilden som @hollow123 delade med sig av för ett tag sedan i kvartsurstråden (http://klocksnack.se/threads/kvartsurtråden.43970/page-4). Googlade på Bulova Royal Oak med ojämna resultat men den heter något sådant. Han kanske med lite tur kan skina mer ljus på exakt vad det är för klocka (och prisklass).

Känns som att den uppfyller de kraven du ställde. Den är ju väääldigt lik en AP Royal Oak, och kan tänka mig att vissa på det här forumet kommer tycka att det är "billigt och fel" att köpa en homage och inte the real deal. Men det är din arm klockan ska sitta på och om du tror att den passar dig är det det enda du ska bry dig om!

10. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hhhm googlade på lite till såhär på nattkulan och insåg att klockan spräcker din budget betydligt mer än vad jag trodde att den skulle göra. Utöver detta verkade den ganska svår att få tag på. Tänker mig ändock att den kanske kan ge dig lite mer inspiration. Återkommer om jag hittar fler modeller.

11. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Det var denna jag menade i mitt inlägg :)

12. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
  13. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Om skruvarna inte är något krav så kanske du kan hitta en sån här.
    Vågar inte mig på någon form av prisuppgift dock, finns som quartz med.

14. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Tråden "fattigmans-genta" borde väl bjuda på en del inspiration?

Mårtenssons ur Brookfield