Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med äkthet på Omega AT Chrono

Diskussion i 'Diskussion' startad av Zacke, 30 december 2013.

1. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Hej!

Jag funderar på att köpa en Omega AT Chrono där jag undrar lite över klockans äkthet. Jag har fått bilder som inte är dom bästa och skulle behöva hjälp ifrån någon som eventuellt kan se "tells" utifrån bilderna. Klockan kommer som fullset. Jag har också serienumret på klockan. Är den äkta?

Tack på förhand för hjälpen!

2. morrism

morrism Friends of KS

Känns fel... Kronans logga är lite skum, sen slipningen på sidan av boetten känns inte 100

3. morrism

morrism Friends of KS

Känns fel... Kronans logga är lite skum, sen slipningen på sidan av boetten känns inte 100 men omega är inte min starka sida

4. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

Jag tycker också att det är något som inte känns helt rätt.

5. Omega

Omega Bonde

Från:
    Södermanland
    Kronografknapparna ?

6. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Enligt ägaren är det denna ref:

7. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
  8. par

par Friends of KS

Om någon vill lura dig så känns det som det är ganska enkelt att skicka bilder på en äkta klocka. Bara för du får bild på något betyder ju inte att det är samma som du får i slutändan.

9. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

Det jag kanske skulle ha skrivit är att jag kommer att träffa personen för köp och då kommer jag givetvis att stämma av serienumret.

10. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker den ser ok ut. Jag förstår inte vad morrism menar är fel med varken krona eller slipning. Den ser ju rätt välanvänd ut men då jag tagit fram min AT (samma generation men ej chrono) och jämfört detaljer (som krona, Omega märket på länken, index, visare etc tycker jag den ser ok ut. Borstningen på sidan ser grov ut, men det kan vara ljuset eller någon som försökt bättra på den.
    Läderarmbandet är en Hirsch och inte orginal, men det visste du säkert redan.

Zacke och MKRGG gillar detta.
  11. Zacke
    Trådstartare

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

Stort tack för att du tog dig tid! Och stort tack till Bya för hjälpen över PM, jag tror att vi kan stänga tråden nu då det hänger på mig att kontrollera klockan i verkligheten.

Rozzy gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield