• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med äldre Seamaster

Rber

Audemars
2-Faktor
En kollega slängde till mig denna, "du som är i branschen".

Någon som har koll på ref och årtal? Finns inget på baksidan. Har inte poppat locket ännu. Kommer i vad som verkar vara originalbox på gammalt läder med tidskorrekt spänne.

vapy9ymu.jpg

ane8e4yd.jpg

pa9ure2u.jpg

5u2y6uma.jpg
 

fredrik

Omega
Sent 60-talet, kanske första åren på 70-talet skulle jag gissa. Baksidan bör ha sjöhästen så kanske nedslipad för att få bort årsklocka. Sett många med företagsnamn så säkert en vanlig present. Kan säkert vara helguld.
Tror ett rimligt pris ligger på 10-15 tusen.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Sent 60-talet, kanske första åren på 70-talet skulle jag gissa. Baksidan bör ha sjöhästen så kanske nedslipad för att få bort årsklocka. Sett många med företagsnamn så säkert en vanlig present. Kan säkert vara helguld.
Tror ett rimligt pris ligger på 10-15 tusen.
Hoppla, 10-15kkr?! Trodde dessa låg <5kkr.

Uttryckte mig lite klumpigt, hästen finns på baksidan men inga andra stämplar. Ska ha varit en "förtjänstklocka" så du har nog helt rätt.

Tack!

uva9a3as.jpg
 

Sond

Patek
Sent 60-talet, kanske första åren på 70-talet skulle jag gissa. Baksidan bör ha sjöhästen så kanske nedslipad för att få bort årsklocka. Sett många med företagsnamn så säkert en vanlig present. Kan säkert vara helguld.
Tror ett rimligt pris ligger på 10-15 tusen.
Ligger du inte väldigt högt med 10-15tkr? Skulle skälv tro 6-10tkr. Men kolla Chrono24.se.
 
Topp