Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med äldre Seamaster

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rber, 12 juli 2013.

1. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

En kollega slängde till mig denna, "du som är i branschen".

Någon som har koll på ref och årtal? Finns inget på baksidan. Har inte poppat locket ännu. Kommer i vad som verkar vara originalbox på gammalt läder med tidskorrekt spänne.

2. fredrik

fredrik Bonde

Sent 60-talet, kanske första åren på 70-talet skulle jag gissa. Baksidan bör ha sjöhästen så kanske nedslipad för att få bort årsklocka. Sett många med företagsnamn så säkert en vanlig present. Kan säkert vara helguld.
    Tror ett rimligt pris ligger på 10-15 tusen.

3. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

Hoppla, 10-15kkr?! Trodde dessa låg <5kkr.

Uttryckte mig lite klumpigt, hästen finns på baksidan men inga andra stämplar. Ska ha varit en "förtjänstklocka" så du har nog helt rätt.

Tack!

4. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Stålbaksida brukar väl betyda att det är doublé?

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Guldbelagd men i fint skick och lagom slätstruken för att gå hem i stugorna. Drygt 3'?

fredrik, Rber och noeLLY gillar detta.
  6. Sond

Sond Friends of KS

Ligger du inte väldigt högt med 10-15tkr? Skulle skälv tro 6-10tkr. Men kolla Chrono24.se.

7. fredrik

fredrik Bonde

Svarade innan jag fick se baksidan. Då är det inte guld och tyvärr ganska ointressant för samlare skulle jag vilja påstå.

Mårtenssons ur Brookfield