• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att avgöra äkthet (Tudor)

maxmol

Panerai
Är normalt skeptisk till bukten. Men är lite intresserad av att följa prisutvecklingen på denna. Ska jag ge mig in i det vill jag dock veta att den är äkta.

Vad jag har reagerat på är:

1) "Strecken" i rosen sticker ut lite väll mycket.
2) Olika färger på chapter och taveltexten.
3) Färgen på visarna och markören i sekundvisar ser liten ut.

Vad säger panelen?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...akeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en


Lägger i en bild här men finns fler i länken.
 

Bilagor

  • $_57-2.JPG
    $_57-2.JPG
    97.9 KB · Visningar: 204
  • $_57.JPG
    $_57.JPG
    149.2 KB · Visningar: 189

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir alltid misstänksam när jag ser så perfekt missfärgad och bullig lysmassa. Trodde också att sekund/minut-markeringarna skulle vara i samma färg som taveltexten.
 

maxmol

Panerai
Jag blir alltid misstänksam när jag ser så perfekt missfärgad och bullig lysmassa. Trodde också att sekund/minut-markeringarna skulle vara i samma färg som taveltexten.


Grejen är dock att när jag letar runt på nätet så verkar det som att radium massan överlevt rätt så bra.

Edit: Det kan iof också vara tritium med tanke på att den ska vara från 1966.
 

Jens

Greedo
Möjligt att allt är originaldelar tror dock att det är ett hopplock. Sen är de där visarna inte roliga att leva med.


J
 

maxmol

Panerai
Möjligt att allt är originaldelar tror dock att det är ett hopplock. Sen är de där visarna inte roliga att leva med.


J



Spännande, varför tror du att det är ett ihop plock?

Jo visarna är inte så snygga. Men så mycket som jag inte gillar relume så är visare helt okej att göra om. Enkelt, billigt och ser okej ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gillar inte hur den tavlan ser ut, men jag är inte säker på hur de skall se ut. Leta upp referensobjekt och jämför detta ur med dem.
 

maxmol

Panerai
Gillar inte hur den tavlan ser ut, men jag är inte säker på hur de skall se ut. Leta upp referensobjekt och jämför detta ur med dem.

Sitter och febrilt går igenom alla 7928: or på HQ Milton. Vad jag märker är att det lumet är okej. Att texten och chapter är olika färger är inte helt ovanligt. Dock så brukar det tillskillnad från 94110 och 7016 modeller vara ett mellanrum mellan 200m = 660 ft.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sitter och febrilt går igenom alla 7928: or på HQ Milton. Vad jag märker är att det lumet är okej. Att texten och chapter är olika färger är inte helt ovanligt. Dock så brukar det tillskillnad från 94110 och 7016 modeller vara ett mellanrum mellan 200m = 660 ft.

Det är inget rolextryck på den du länkar till, kvalitén är kass. Säger detta utan att ha jämfört på vrf eller liknande.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Gillar inte hur den tavlan ser ut, men jag är inte säker på hur de skall se ut. Leta upp referensobjekt och jämför detta ur med dem.

+1, här skulle jag vilja jag se en likadan som är bevisat koscher. Ser lite "hittepå-gilt" ut imho...

...Fast jag har fredagsölat o mobilsurfar så ta det för det...
 
Topp