Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med att "bygga" klocka?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av seikoswede, 2 oktober 2015.

1. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

image.jpg image.jpg

Jag har ett projekt som jag vill få genomfört men vet inte vem jag skall vända mig till?

Tänkte höra med expertisen här om ni kanske kan tipsa om någon som kan hjälpa mig?

Har en trasig Mil-Tec by Sturm som enligt uppgift har samma case som de tidigare Ruhla Kampfschwimmer-klockorna.

Verket är något billigt skräp (Ruhla cal 13?) som dessutom har passerat Sista Förbrukningsdag.

Tavla och visare ser ut som F men jag gillar boetten och bezeln och skulle gärna hitta någon som kan hjälpa mig att byta verk, tavla och visare.

Tar tacksamt emot all hjälp jag kan tänkas få!

Här några lousy bilder på "skönheten"!

Jim

Rdm, Tripeiro. och Scaramanga gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Frågan är vad får det kosta? Det drar ganska snabbt iväg i pengar . Kronan är riktigt häftig dock . Med sin protective cap . Finns potential .

seikoswede gillar detta.
  3. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Får väl inte kosta all världens med pengar men samtidigt gillar jag ju klockan.

Får fundera lite till så kanske jag försöker fixa till den själv?

Vänligen

Jim

4. Rdm

Rdm Friends of KS

Från:
    Landsbygden S om Sthlm
    Säkert långsökt men du får måtta insidan på caset och se om du har plats för typ ett Seiko automatverk. Då har du ju sedan alla möjligheter att finna en schysst tavla och bra visare. Lycka till!