• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att finna originalkrona till Squale

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Har letat med ljus och lykta efter en originalkrona till en Squale utan framgång.
Är det någon som har tips på vart man kan tänkas få tag på en signerad krona?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Vilken modell?
Har du kollat med Squale i Italien? Dom har en hel del NOS och vad jag har hört så är dom rätt så hjälpsamma också.
Det är en Super Squale 20 atmos vi pratar om. Tack för tipset! :) Det har jag faktiskt inte prövat. Får slänga iväg ett mail till dem helt enkelt.
squuuale.jpg
 

KMS

Rolex

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Snygg! Tror den kan vara original ändå, alla hade nog inte Von Buren krona.
Den kom med originallänken när jag köpte den från en italiensk säljare för typ två år sen. https://klocksnack.se/threads/första-squalen-hemkommen.19943/
Men kolla med Squale å hör vad dom säger.
Jo, jag har funderat över ifall det kan vara original men tycker att den verkar lite för liten för att vara original. Så det är din gamla jag har nu alltså? :)
Länken ligger i min klocklåda. Skickade precis ett mail till Squale. Tack så mycket för hjälpen.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Lånar tråden för en annan Squale fråga, några fler än @KMS som har bra koll?

Funderar på vad det är jag har köpt (snart köpt) KMS sa att boetten inte överensstämmer med en super Squale boett, kan det vara ett ihopplock? Har bett om bild på baklocket/ vad som står där i allafall. Rotorn har samma gravering som på tavlan, alltså Imperos. Har fortfarande möjlighet att dra mig ur köpet men hoppas såklart att allting stämmer.

edit, fick detta som svar. Bad om en bild så hoppas det kommer.
"back is used and it's hard to read
i can see " squale 300 meters automatic""
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lånar tråden för en annan Squale fråga, några fler än @KMS som har bra koll?

Funderar på vad det är jag har köpt (snart köpt) KMS sa att boetten inte överensstämmer med en super Squale boett, kan det vara ett ihopplock? Har bett om bild på baklocket/ vad som står där i allafall. Rotorn har samma gravering som på tavlan, alltså Imperos. Har fortfarande möjlighet att dra mig ur köpet men hoppas såklart att allting stämmer.

edit, fick detta som svar. Bad om en bild så hoppas det kommer.
"back is used and it's hard to read
i can see " squale 300 meters automatic""
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg
Tycker den påminner en hel del om min nu sålda Sigel...





 

Erik1

Patek
2-Faktor
$_122.JPG
$_12245.JPG
213.png

bilder fotade med en potatis så de säger ju inte särskilt mycket. Tittar man noga står det alltså "squale 300 meters automatic" enligt säljaren. Kan ju vara att han gissar automatic och att det är supermatic som på argonauts gamla? Polerad verkar den iallafall vara.

Men hur lyder domen? Stämmer tavla och boett? Kronan verkar vara fel men det kan jag leva med, får leta reda på en ny bara resten stämmer.

Frågar efter lite tydligare bilder, hehe.
 

KMS

Rolex
$_122.JPG
$_12245.JPG
213.png

bilder fotade med en potatis så de säger ju inte särskilt mycket. Tittar man noga står det alltså "squale 300 meters automatic" enligt säljaren. Kan ju vara att han gissar automatic och att det är supermatic som på argonauts gamla? Polerad verkar den iallafall vara.

Men hur lyder domen? Stämmer tavla och boett? Kronan verkar vara fel men det kan jag leva med, får leta reda på en ny bara resten stämmer.

Frågar efter lite tydligare bilder, hehe.

Tror det är OK. Squale 300 gör mig ändå lugn.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Erik1 Om nu bakstycket har texten Squale 300 och det står Super Squale 30 atmos på tavlan så hade i alla fall jag givit grönt ljus. Vad mäter boetten?
 
Senast ändrad:
Topp