• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att hitta klockor med day date visning

watchwelder

Friends of KS
Varit in insnöad på day date visning ett tag nu. Riktigt sugen på att skaffa för att se om det verkligen är nått för mig. Är ungefär den variant av visning som det är på Rolex DD jag är ute efter. Men tyvärr lite högt pris på den..
Hittat två modeller jag tycker verkar bra! Sen finns dem ju i flera färgvarianter.

Tissot Couturier
Hamilton Jazzmaster

ImageUploadedByTapatalk1413991438.147532.jpg

ImageUploadedByTapatalk1413991570.968672.jpg





Har ni några tips på fler klockor i ungefär samma prisklass? Jag vill hålla nere budgeten i den prisklassen(max cirka 5k) då jag sparar till vad som just nu ser ut att bli en PO. Så troligtvis blir det ju att försöka hitta begagnat.
Ös på!

Mvh
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tycker hamiltonen är snygg.

Finns ju även certina som är snygg, orkade dock inte googla fram bild nu:bag:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Certina som nämnts ovan tycker jag har en mycket lyckad design.
Skulle själv köpa en om den grå varianten fanns med länk.
certina-gr-kw382012.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Egentligen föredrar jag när dag och datum sitter ihop, som på de flesta seiko och tex tissot visodate, men jag var ju tvungen att testa en Tudor också. Rationellt så gillade jag den skarpt. Något större än rolex-kusinen, och i rostfritt vilket gjorde den tillgänglig i pris och användbar till vardags. En trevlig vintage-klocka som var gångbar i storlek och utförande. Men emotionellt var det lite mer kluvet. Jag har fortfarande inte lyckats sätta fingret på exakt varför vi inte klickade. När jag valde klocka för dagen blev den oftast liggande, men när jag tog upp den för att förbereda försäljning så blev den oftast kvar. Jag gillade att pilla på den och att äga den, men inte att bära den, helt enkelt. Jag ska inte stoppa ord i mun på aljung, men vi pratade om det efteråt och han sa att hans upplevelse var ungefär densamma. Det betyder absolut inte att det kommer vara så för dig, såklart, och i sammanhanget är det en vettig klocka att överväga. Priserna grenslar den 5-siffriga tröskeln beroende på ålder, skick, färg och tillbehör, så jag tror att den är dyrare än Certina, Tissot och Orient, men billigare än Hamilton.
tl;dr - Jag gillade min D+D, men bar den inte.
 

watchwelder

Friends of KS
Får se hur det blir. Alla ligger ju under 5k begagnat. Hitta 4-5,5k ny på jazzmastern. DS 1 övre delen av 5k och Tissoten låg på 3,3-4,3k ny. Så blir någon av dem om det blir ett köp.
Tudorn är ju trevlig men känns som jag kommer få lägga några tusen över 5k så jag skippar den.

Tack ni som svarat!
 

Pistol_Pete

Panerai
Jag får väl spö nu men jag är även svag för Skagen och de har en dag/datum titanklocka som jag använder som beater eller reseklocka:
image.jpg
 
Topp