• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att identifiera och värdera en Heuer

Ganga

Omega
Jag har en vän vars morföräldrar nyligen gått bort, i en byrålåda hittades, hör och häpnad, en Heuer!
Jag har försökt identifiera klockan själv men är inte helt säker...
Därför tänkte jag, varför inte slänga ut frågan bland experterna?
Så, vad är detta för modell och hur skulle ni värderad denna?

Tack på förhand!
PS. Har öppnat klockan och tittat på serienr som står, men har inte tillgång till dessa nu. DS
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.4 KB · Visningar: 230

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Roligt fynd! Priserna spretar en hel del på vintage Heuer. Svårt att värdera. Har legat ute en del annonser länge för närmare 40.000 kr (internationellt).
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Criss cross: 1127452 skrev:
Roligt fynd! Priserna spretar en hel del på vintage Heuer. Svårt att värdera. Har legat ute en del annonser länge för närmare 40.000 kr (internationellt).
Njae inte för silvertavlade exemplar? De jag har sett har gått för runt 20k internationellt
 

Ganga

Omega
Klockan har som sagt legat i en byrå de senaste 13 åren, den är i behov av en service, höjer det klockans värde avsevärt om man servar den invändigt?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Njae inte för silvertavlade exemplar? De jag har sett har gått för runt 20k internationellt
Minns att det låg ute ett par silver 3647or för runt 37-38000kr på chrono24.. Annonspris alltså. Kan mycket väl vara en av dom som ts länkar till. Orimligt högt pris. Strax innan jag sålde min så gick ett ex på Ebay för runt 21000kr, det stämmer.

Har du sett den med svart tavla för fucking 77000kr?

Galenskap
http://www.chrono24.co.uk/heuer/vintage-carrera-black-dial-circa-1960s--id3761235.htm


En sån där är ganska billig att serva. Ca 3000kr.
 

Ganga

Omega
Minns att det låg ute ett par silver 3647or för runt 37-38000kr på chrono24.. Annonspris alltså. Kan mycket väl vara en av dom som ts länkar till. Orimligt högt pris. Strax innan jag sålde min så gick ett ex på Ebay för runt 21000kr, det stämmer.

Har du sett den med svart tavla för fucking 77000kr?

Galenskap
http://www.chrono24.co.uk/heuer/vintage-carrera-black-dial-circa-1960s--id3761235.htm


En sån där är ganska billig att serva. Ca 3000kr.

Det var väll en av dem jag länkade till, i alla fall i närheten!
Ja, 77 000 är väll rätt häftigt ;)
 

Ganga

Omega
Din väns är en pre-T medans denna är en T-swiss... ingen större skillnad, båda är fina :) Är han ute efter att sälja så har han klocksnack och chronotrader som han kan annonsera ut den på, sen finns alltid Kaplans:)
Men om personen skulle vilja att jag lägger ut en annons på Klocksnack, är det 20 trådar jag måste starta innan jag får lägga upp där?
För jag har lätt postat 20 inlägg/svar men jag har inte tillgång ännu...? :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vet inte mycket om det men hade ett antal förfrågningar från Storbritannien för nåt år sedan och de eftersökte combo vit/vit och refererade det som albino.
Håller med om att den ser lite vitare ut än andra men aldrig hört benämningen innan.
Men om personen skulle vilja att jag lägger ut en annons på Klocksnack, är det 20 trådar jag måste starta innan jag får lägga upp där?
För jag har lätt postat 20 inlägg/svar men jag har inte tillgång ännu...? :)
Hör med admins:)
Minns att det låg ute ett par silver 3647or för runt 37-38000kr på chrono24.. Annonspris alltså. Kan mycket väl vara en av dom som ts länkar till. Orimligt högt pris. Strax innan jag sålde min så gick ett ex på Ebay för runt 21000kr, det stämmer.

Har du sett den med svart tavla för fucking 77000kr?

Galenskap
http://www.chrono24.co.uk/heuer/vintage-carrera-black-dial-circa-1960s--id3761235.htm


En sån där är ganska billig att serva. Ca 3000kr.
Det var väll en av dem jag länkade till, i alla fall i närheten!
Ja, 77 000 är väll rätt häftigt ;)
Njae går inte att jämföra med svarttavlade. De är mycket ovanligare än de 3647S...detsamma gäller 3reg carrerorna...
Tror dock 40k är omöjligt att få ut för en 3647s..kan ha fel men har sett massvis för 20k på ebay och CT...
...fast inte riktigt va? Sedan finns ju alltid risken vid ingrepp...
Man vill väl hellre ta den till den urmakare man litar på sj än köpa nåt som är fullservat...iaf hade jag känt så med den här klockan:)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Minns att det låg ute ett par silver 3647or för runt 37-38000kr på chrono24.. Annonspris alltså. Kan mycket väl vara en av dom som ts länkar till. Orimligt högt pris. Strax innan jag sålde min så gick ett ex på Ebay för runt 21000kr, det stämmer.

Har du sett den med svart tavla för fucking 77000kr?

Galenskap
http://www.chrono24.co.uk/heuer/vintage-carrera-black-dial-circa-1960s--id3761235.htm


En sån där är ganska billig att serva. Ca 3000kr.
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-h...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Avslutad idag...oklart om såld eller ej men den var uppe i några dagar:)
 
Topp