Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med att identifiera verk

Diskussion i 'Vintage' startad av Aurum, 10 oktober 2014.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Tyvärr åkte mitt Sita B-uhr i golvet idag och balansaxeln rök. Vet inte om jag kommer kunna fixa det men känner någon igen detta verket?

Kan mäta och se om jag hitta någon mer märkning men såg ingen från baksidan. Det är ett radiumur så det hade varit bra om jag slapp pilla för mycket på framsidan...

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ingen aning men det var coolt och udda :)

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Vad är det för märke på klockan, eller är den blank?

4. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Sita

5. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Aurum, _jonte och rogart-63 gillar detta.
  6. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Gummo, _jonte, Icaras och 3 andra gillar detta.
  7. China

China Guest

Ser ut att vara ett tidigt verk från AS. Liknar AS caliber 137, men det tror jag inte det är, och FHF verk har liknande arkitektur. Kanske en senare revision, vi får se om någon annan har facit.

Aurum och eriksson850 gillar detta.
  8. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Om det nu skulle vara ett tidigt AS, tror du balansaxlarna skulle skilja sig åt när det gäller urverk från samma tid och med samma storlek? Det kanske skulle räcka för aurum att hitta en AS-balansaxel som kommer från ett urverk med samma ligne och tidsperiod?