• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med att köpa klocka. Förmedlare sökes?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du är jurist?!
Då är det en 116520 du ska ha.
Håll ögonen öppna efter en relativt ny, runt 70k.
Dessa kommer inte tappa i värde.

Du ska ha den med svart tavla, men vara beredd byta till vit då och då.

Många tror att de inte gillar Daytonan, men de har bara en tillfällig blockad, alla gillar eg dem.

Så, spring och köp :)

Du har rätt! Jag ska ha en 116520. Nu är halva jobbet gjort. Tack för hjälpen :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En bra och ärlig trådstart, tycker jag. Man måste inte vara superintresserad från början för att vilja ha en fin klocka.

Jag skulle själv gärna ha en coach nästa gång jag ska köpa begagnad bil...:)

Jag kan väldigt mycket om bilar. Slå mig en signal om du behöver hjälp ;)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Vad kostar en urtavla till en 116520 och vad kostar det att byta den?
En bekant bytte för en handfull år sedan, det gick på runt 1000 USD inkl. byte. Gissar att det är dyrare i dag.

Men ska du verkligen ha en 116520? Det är ju i princip alla affärsjuristers standardklocka även om JLC har kommit starkt på senare år :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En bekant bytte för en handfull år sedan, det gick på runt 1000 USD inkl. byte. Gissar att det är dyrare i dag.

Men ska du verkligen ha en 116520? Det är ju i princip alla affärsjuristers standardklocka även om JLC har kommit starkt på senare år :)

Fy helvete! Då blir det inget byte. Är svart eller vit att föredra? Personligen gillar jag båda.

De affärsjurister jag mött kan knappt klockan så vad ska de med en Daytona!? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag älskar denna tråden! Har hjälpt några vänner att hitta rätt klocka vilket är rätt roligt. Jag kan dock "inget" om Rolex. Vaniljglassen är den du vill ha.

Tycker för övrigt du ska ha svart urtavla. Vit är för "kvinnligt". Daytona är en av få rolexar där de kräver att tavlan skickas iväg som utbyte medan man väntar på den nya. Kan nog ta ett tag. Köp med svart direkt alltså.

Ett tips är att söka på watchrecon.com Det är ett bra sätt att få en prisuppfattning.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Fy helvete! Då blir det inget byte. Är svart eller vit att föredra? Personligen gillar jag båda.

De affärsjurister jag mött kan knappt klockan så vad ska de med en Daytona!? :D
Haha!

Den svarta är lite väl diskret för min smak, tycker den vita funkar bättre.
sarkozy-rolex-daytona.jpg

celeb_maradona.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En säger svart och en säger vit. Vilken tror ni är enklast att sälja? Svår fråga. I know!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
116520 är ju inte fel, men hur känner du inför alla polerade detaljer? Har du haft en på armen någon gång?

Sök runt lite på nätet och bilda dig en uppfattning själv, sedan låter du vaniljglassen peka när du ska köpa så är allt lugna gatan.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
116520 är ju inte fel, men hur känner du inför alla polerade detaljer? Har du haft en på armen någon gång?

Sök runt lite på nätet och bilda dig en uppfattning själv, sedan låter du vaniljglassen peka när du ska köpa så är allt lugna gatan.

Nu blev det svårt igen. Jag får googla lite. Känns fånigt att gå in på Bergströms när jag inte har för avsikt att köpa klockan där. Jag får rycka tag i någon snubbe på stan och kolla närmare :D
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En bekant bytte för en handfull år sedan, det gick på runt 1000 USD inkl. byte. Gissar att det är dyrare i dag.


Jag tror du har rätt i att det är lågt räknat nu för tiden. Har kollat lite på lösa tavlor tidigare, det här är ett billigt ex, brukar ligga ett par tusen högre om dom är NIB:

http://www.chrono24.se/rolex/tillbehoer-daytona-racing-dial--zifferblatt-white-gold--id2646096.htm?query=116520 white gold&suchen=Söka&dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Sen ska den ju monteras också.

Jag håller med om 16520 vs. 116520, dock verkar 4130 vara ett fantastiskt kronografverk. Man blir sugen på det när man läser om det. Zenith-verket är ju inte heller illa pinkat iof.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fast det är ju tavla till WG.Tavlan till ss bör vara billigare gissningsvis.


Helt rätt! Haha, jag tänkte inte ens tanken på att någon skulle vilja byta 'bara' från en färg till en annan. :)

Jag har varit helt insnöad på racing-tavlan. Dock är ju ett sånt byta lite mer kontroversiellt så klart.
 
Topp