Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med att laga vintage

Diskussion i 'Vintage' startad av Daniel Cruz Vera, 6 juni 2016.

1. Daniel Cruz Vera
    Trådstartare

Daniel Cruz Vera Borgare

Från:
    Stockholm
    Hej har två härliga vintage klockor som jag inte vill släppa. som jag behöver fixas lite (ja, lr mycket kanske är osäker).
    Den först är en Milus. Det som jag behöver hjälp med här är ringen som har lossnat. Sen så behöver jag även lite hjälp med att sätta dit en aftermarket länk jag köpte :)
    20160606_095856.jpg
    20160606_095905.jpg
    20160606_095934.jpg

Den andra är en mekanskisk Certina DS-2 som saktar säg galet mycket. Ja det kan vara någon timme per dygn.
    20160606_095730.jpg
    20160606_095736.jpg
    Finns det någon händig person här på forumet som kan hjälpa mig med dessa fina vintageklockor som skriker efter handledstid, men tyvärr inte får mot en slant från min sida.
    Kom med ett prisförslag och tveka inte att höra av dig till mig :)
    Tack på förhand
    Daniel

2. regnguden

regnguden Präst

PM:a @McGyver, han är forumets fixare och riktigt händig vid urmakarbänken :)

3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Själv har jag så himla mycket att göra så jag har inte tid men annars är Certina mitt märke och skulle du behöva ett nytt urverk har jag sådana.