• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med band till min Tärnan

aljung

Panerai
2-Faktor
Hej!

Har total idétorka och behöver få hjälp med att välja ett snyggt band till klockan på bilderna, en gammal Tärnan automatic i borstat stål med vit/silverfärgad urtavla. Den har 18mm mellan bandhornen, 35mm i diameter och 43mm från bandhorn till bandhorn. Klockan köptes på Kaplans för kaffepengar och fungerar rätt bra (tappar ca 2 min per dag).

Nu sitter det ett blått/marinblått nato på den. Har funtat lite på ett blått tropicband (men hittar inte sådant i rätt storlek). Någon som har några idéer på vad som skulle passa på denna?

LFON6UN.jpg


//Andreas
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Perlonband har jag bara sett på bild men de verkar vara väldigt fina och skulle nog passa bra på denna. Grått vore nog coolt.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har också kollat på perlonband, men vet inte riktigt var jag hittar något sådant. Tips?
 

Icaras

Rolex
Hmmm den var svår. Sist jag kände på perlon var det ganska obekvämt (för gammal?) men å andra sidan är det praktiskt att kunna spänna var som helst :)

Ljusare läderband kanske skulle funka? Den ser ju ganska så tjock ut
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snyggt band, var hittar man ett liknande? theargonaut
Fick det av NiklasArvid, "tidstypiskt Horlon Solaire NOS tygstrap från 50-talet, 18mm, tvåsidigt". Som tydligen köpt det härifrån http://stores.ebay.com/Timesofplenty-Vintage-Watch-Bands
Annars tycker jag dessa band är riktig fina också. Dessa fann jag också, relativt dyra, och efter en hel del letande, på e-bay. Om du är intresserad av från vilken säljare, så kan jag kolla upp det.

NOS 60-talscroco av märket ASTRO made in Italy...


"Retroaktigt" genuine Lizard av märket Hadley roma...
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Fick det av NiklasArvid, "tidstypiskt Horlon Solaire NOS tygstrap från 50-talet, 18mm, tvåsidigt". Som tydligen köpt det härifrån http://stores.ebay.com/Timesofplenty-Vintage-Watch-Bands
Annars tycker jag dessa band är riktig fina också. Dessa fann jag också, relativt dyra, och efter en hel del letande, på e-bay. Om du är intresserad av från vilken säljare, så kan jag kolla upp det.


Kollade in sidan på ebay du länkade till, många snygga band där :)

Tack för alla tips!
 
Topp