• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med bedömning av DJ 1600

aljung

Panerai
2-Faktor
Hej!

Är det någon som kan hjälpa till med en bedömning av denna Rolex Datejust 1600.

Text från annons:
Ref: 1600 Smooth bezel.
Condition: Excellent. Full service Rolex 2009.
Serial 39XXXXX
Crystal: Plexiglass
Case: steel case
Dimensions: 36 mm
Caseback: steel
Dial: silver dial
bracelet: Original Steel Jubileé with 555 end links
WR: 100 meters

No papers, but give service rolex bill and box.


DJ1.jpg
DJ2.jpg
DJ3.jpg


Fler bilder i annonsen.

http://forums.watchuseek.com/f29/fs-datejust-1600-a-916185.html

Annonsen har legat ute sedan september förra året så något måste vara lurt (säger den misstänksamma delen av mig). Har kollat lite på säljarens övriga inlägg och han verkar inte speciellt fuffens. Han är numer öppen för bud på klockan.

//Andreas
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är polerad, men ser ändå okay ut...
Nyare länk, 16xx kom normalt med vikta länkar och 55endlinks (Så länge du inte är purist så är detta positivt).

Mycket trevlig tavla!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Ganska så rundade bandhorn. Helhetsintrycket är ändå gott.

Är polerad, men ser ändå okay ut...
Nyare länk, 16xx kom normalt med vikta länkar och 55endlinks (Så länge du inte är purist så är detta positivt).

Mycket trevlig tavla!

Tack :)

Att den är polerad och har förlorat lite av den ursprungliga formen kan jag leva med. Att länken ej är tidstypisk är inte någon dealbreaker det heller.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
tycker den ser helt ok ut. Det du skulle kunna be om är bilder på baksidan av klockan (jag får inte upp några bilder från senaste länken så jag vet inte om det syns där). Där kan du se om den är hårt polerad på motsatta sidan av kronan.

Jag skulle även be om bilder på bandhornen "rakt framifrån" då det kan vara svårt att se om de är "pencil polished" eller ej annars.
 

_jonte

Patek
Klassiskt felpolerad men kanske inte så överdrivet överpolerad. Bandhornen har blivit rundade där det ska vara en tydlig kant. Smaksak hur mycket det gör...
Fin tavla men lume-pluppar i olika färg. Samma där, en smaksak om det är ok eller ej.
Senare länk. Föredrar själv oyster på 1600.
Som relativt nyservad känns priset bra.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kan du leva med svängda bandhorn, är den rätt ok tycker jag. Att byta till räfflad glasring billigare (ca3,5t) än ny oysterlänk. Får du den till bra pris, så kör :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
5 år sedan service betyder ju dags för service i min bok. Speciellt eftersom man inte vet vad som gjordes 2009.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Kan du leva med svängda bandhorn, är den rätt ok tycker jag. Att byta till räfflad glasring billigare (ca3,5t) än ny oysterlänk. Får du den till bra pris, så kör :)

Oysterlänk finns redan i lådan. Tycker jubilee och slät glasring är rätt snyggt så det är bara bra att den kommer med jubilee.

"Revision completa" hintar väl om vad som är gjort. Ändå bättre än "okänd service historik".

Har fått en mer exakt beskrivning av vad som gjorts vid service.

Har fått ett pris på ca 1600 euro. Tror det blir affär :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Oysterlänk finns redan i lådan. Tycker jubilee och slät glasring är rätt snyggt så det är bara bra att den kommer med jubilee.



Har fått en mer exakt beskrivning av vad som gjorts vid service.

Har fått ett pris på ca 1600 euro. Tror det blir affär :)
Kör hårt :)
 
Topp