• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med begagnatköp av Rolex?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att det blir lite pajigt när du avråder TS från köp för att den enligt dig är någon tusenlapp för dyr...

Det har jag inte gjort. Jag har däremot sagt att jag inte tycker att det är ett särskilt bra pris.

Det är pajigt att säga att "man hade klippt den direkt.... om det nu inte vore för.... något".
Det vanligaste skitsnacket.

Som trådskapare så hade jag uppskattat att folk ifrågasatte ett pris, och inte bara sa till mig att dundra iväg pengarna så snabbt jag kan.
 

Roxen

Cartier
Guskleto, jag tror grabbarna ovan är lite purkna idag ;) För att återgå till din tråd: vill du undvika att köpa en ny klocka föreslår jag att du köper en genom KS, och att du innan ditt köp läser i good/badguy-tråden som finns på forumet, den är fenomenal! Alternativt upprättar du en tråd där du ber om referenser. Personligen skulle jag aldrig köpa en klocka på Blocket, pantbank, etcetera, vilket många har invändningar mot.

Angående vad som bör medfölja vid ditt köp bör du ställa dig frågan om du bryr dig om exempelvis plastskydd och ytterbox i papp, etc. Jag själv kan tycka att det är trevligt, men är egentligen inte särskilt angelägen om att få med det. Dock(!) skulle jag aldrig köpa en klocka som är så ny utan certifikat och box, det kan nog de flesta forummedlemmar hålla med mig om.

Äkthetsintyg är inga problem att få utfärdat hos Bergströms. Alla Rolex AD kan utfärda ett sådant på ett kick! Bor du i Sthlm kan du även vända dig till Kaplans. Det är alltid en fördel att ha ett värderingsintyg om du ämnar försäkra din klocka (typ 3k per år).

Har själv två GMT, så skit nu i subben och köp dig ett redigt flygarur istället! :)

Lycka till,

Benjamin
 

Mauritz

Rolex
45k är väl inte oskäligt för denna förutsatt att den är schysst, ser riktigt fin ut på bilderna.
Är du sugen på denna modell och befinner du dig i Stockholm så är det bara kolla på den, finns väl inget köptvång i det.
Gillar du den så går Ni till Rob.E och kollar den svårare är det inte.

Har haft denna modell och kan varmt rekommendera den, har nu en Sub.116610LN och kan varmt rekommendera även denna, vilken du än köper så kommer du bli nöjd.

Lycka till i jakten.

//Peter
 

Ricrob

Patek
Jag är fullt normalo_O

Btw, tack för att ni underlättar försäljningen av min klocka!
Ja som sagt, ingen skugga på dig, inte från mitt håll iaf men det som jag pratar om är just tryggheten att köpa från en "kändis" med gott om referenser om man som köpare är orolig av sig och dessutom novis. Jag säger heller inget om priset på din klocka, det är helt i sin ordning i min värld, annars hade ju jag inte kontaktat dig för en tid sedan och jag hade då inte haft några som helst problem att ses och ev göra affär med dig. :)
 

Fedor

Cartier
Ja som sagt, ingen skugga på dig, inte från mitt håll iaf men det som jag pratar om är just tryggheten att köpa från en "kändis" med gott om referenser om man som köpare är orolig av sig och dessutom novis. Jag säger heller inget om priset på din klocka, det är helt i sin ordning i min värld, annars hade ju jag inte kontaktat dig för en tid sedan och jag hade då inte haft några som helst problem att ses och ev göra affär med dig. :)


Tumme upp!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Guskleto, jag tror grabbarna ovan är lite purkna idag ;) För att återgå till din tråd: vill du undvika att köpa en ny klocka föreslår jag att du köper en genom KS, och att du innan ditt köp läser i good/badguy-tråden som finns på forumet, den är fenomenal! Alternativt upprättar du en tråd där du ber om referenser. Personligen skulle jag aldrig köpa en klocka på Blocket, pantbank, etcetera, vilket många har invändningar mot.

Angående vad som bör medfölja vid ditt köp bör du ställa dig frågan om du bryr dig om exempelvis plastskydd och ytterbox i papp, etc. Jag själv kan tycka att det är trevligt, men är egentligen inte särskilt angelägen om att få med det. Dock(!) skulle jag aldrig köpa en klocka som är så ny utan certifikat och box, det kan nog de flesta forummedlemmar hålla med mig om.

Äkthetsintyg är inga problem att få utfärdat hos Bergströms. Alla Rolex AD kan utfärda ett sådant på ett kick! Bor du i Sthlm kan du även vända dig till Kaplans. Det är alltid en fördel att ha ett värderingsintyg om du ämnar försäkra din klocka (typ 3k per år).

Har själv två GMT, så skit nu i subben och köp dig ett redigt flygarur istället! :)

Lycka till,

Benjamin


Mycket bra svar. Stort tack! :)
 
Topp