• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med bezel på 16710

Pontusk

Omega
Hej,

Jag tänkte byta bezel på min 16710.

Att få av bezeln var inga problem.
Det var dock svårare att få på den nya bezeln. Jag har även testat att få dit mim gamla bezel men nu fungerar ingenting.

Ingen mer som har haft problem med det?


Som ni kanske ser på bilden glider bezeln på lite skevt. Trycker jag samtidigt på motsatta sidor händer ingenting. Ska jag tänka på något speciellt i det här steget?


Tack på förhand!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354731657.907337.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354731657.907337.jpg
    65.7 KB · Visningar: 431
  • ImageUploadedByTapatalk1354731729.806637.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354731729.806637.jpg
    104.4 KB · Visningar: 433

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dålig på hur safirsportisar funkar men att trycka dit inlägg kan ibland vara lite kinkigt. Ett tips om det bara ska tryckas in är att ta en liten duk och lägga över en bordskant. Ta sen inlägget mot bordskanten och pressa så där lite halvhårt. Brukar få in de mest bråkiga inlägg på plastglaskrollar iaf. Krävs det någon avancerad montering på safirglasmodeller så friskriver jag mig från allt ansvar då jag inte tillåts att ens peta på sånna klockor.

Lycka till!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Mitt trick med stökiga inserts är att jobba med två smörknivar i plast från två håll. Låt de glida längs kanten på bezeln......brukar ta ganska många försök innan man hör klickljudet man längtar efter att höra......en gång höll jag på över en timme innan det satt.....med feta blåsor i handen......
 

Pontusk

Omega
Tack för tipsen!

Jag testade med en duk men det gick inte.

Jag ska nu försöka ordna en smörkniv eller liknande i plast för blåsorna på tummarna gör ont ;). Har nog hållit på i 1 timme nu. Det känns omöjligt just nu.
Jag får ta den till en AD i morgon. Dom borde väl ordna det på 5 min?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Pontusk skrev:
Tack för tipsen!

Jag testade med en duk men det gick inte.

Jag ska nu försöka ordna en smörkniv eller liknande i plast för blåsorna på tummarna gör ont ;). Har nog hållit på i 1 timme nu. Det känns omöjligt just nu.
Jag får ta den till en AD i morgon. Dom borde väl ordna det på 5 min?
Låter konstigt. Har verkligen fixat större glipor än så där. :)

Du kan pressa ganska bra. Brukar stå upp så det blir ordentligt tryck på bezelen. Se bara till att bordskanten är på övre delen av inlägget så att du pressar mot metallen som du håller i. Inte direkt mycket som kan gå fel så bli inte feg med kraften.
 

Pontusk

Omega
Jag står faktiskt upp när jag gör det. Jag har även testat att pressa jämnt över hela bezeln genom att trycka med handflatan. Ingenting verkar bita på bezeln. Den satt som sjutton när jag skulle ta bort den så det kanske är väldigt tajt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Säker på att inlägget är till en safirmodell? Skiljer sig i size mot plastisarna.
 

jabla

Sarlacc
Kolla så det inte är någon liten skada på ytterkanten av urfräsningen för inlägget i bezeln. Ofta har man fått något litet stötmärke i kanten någonstans. Om du hittar något sådant så börjar du att sätta in inlägget där och jobbar dig bortåt när du skall klämma ner det. Ser du ingen skada så prova ändå att starta från olka ställen. Lägg något emellan och pressa mot en bordskant med inlägget nedåt.
Lycka till!
 

Pontusk

Omega
Mission (kind of) successful!

Jag fick fast en bezel. Dock inte den bezel jag ville ha! Tack för hjälpen. BordsKANTEN gjorde susen :)!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354734543.483820.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354734543.483820.jpg
    104.8 KB · Visningar: 364
Topp