• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med ett beg köp

Hej

Behöver lite råd med ett beg köp, känns lite osäker på denna, även om jag är nytt här så har jag gjort andra beg köp med bra resultat.

Kontaktade denna säljare ca 1 vecka sen (priset var då 25k) nu är den på 20k bestämdes träff igår men sen hörde jag aldrig av från säljaren mer.
Kan det vara så att det är något fel med klockan? Dvs behöver servas etc,. Priset rasat ganska mycket från 25 till 20. Ganska gammalt klocka inga info om service. Hade tänkt göra köp hos en aut. Breitling ÅF. Nu när man ser priset rasat, kanske kan man pruta ännu mer? Ev. Köpa en helt nytt? (Uret Avenger 2 för 40k) vill inte spendera mer än 45-50 för en helt nytt. Men vill ändå ha ett bra klocka för sommaren.

Så frågan är priset rätt? Kan det vara något lut med klockan?


http://m.blocket.se/Stockholm/Breitling_Super_Avenger_72583378.htm?aw=1
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du råd så köp en ny istället. Vet inte exakt vilken modell du kollar på men snackar du med rätt AD så kan de säkert matcha urets priser, Uret brukar inte ha så bra rabatt på just Breitling.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Avenger släpps för övrigt med ny snyggare tavla nu, så har du inte asbråttom så fråga när de nya landar i butikerna.
 
Avenger släpps för övrigt med ny snyggare tavla nu, så har du inte asbråttom så fråga när de nya landar i butikerna.


Jasså? Har dåligt koll på Avenger just nu, jag hade länken till annonsen. Hade samma modell sen tidigare.

Vad är det för ref på nya Avenger modellen? Kan nog vänta på den :) och ska kolla med Bergström i Uppsala
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolla Breitlings hemsida, både återförsäljare och ref står där.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1070606-jpg.501919

Nya tavlan (och nya visarna) till vänster, gamla till höger.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Kan varmt rekommendera klockmaster i Globen. Farsan fick bra rabatt när han köpte en transocean där samt att dom är trevliga och har bra service.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Kan varmt rekommendera klockmaster i Globen. Farsan fick bra rabatt när han köpte en transocean där samt att dom är trevliga och har bra service.
De är grymma där, har inte någon erfarenhet kring köp men servicen är fantastisk även fast man bara vill klämma lite eller få en länk justerad :)
 

Djuice

Breitling
Riktigt sugen på en Breitling chronomat med blå urtavla, begagnad, någon som har eller vet vart man för tag på en i bra skick samt servad?
 
Uret ref nr på Avenger II visar
A1338111.BC32.170A
Men på Breitling officiella hemsida visar
A1337111|BC29|168A

Jag är helt förvirrad nu,
 

xmb216bc

Panerai
Breitling SA finns ju några på blocket, samt även på K&S någon eller ngn mer är ju dessutom nyservad. Kolla runt lite.
Men SA: är ju ingen liten pjäs, verkar vara svårsåld, så en bra deal borde kunna fixas.
 
Topp