• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med gamla klockor!

Minuteman

Rolex
Tror det är en 7025-8099, nedan den jag hade från 1977. Osäker på om det var plexi eller Hardlex på den.

image.jpg
Som jag förstår det då är detta efterföljaren till 7005-8052 (eller 7005-8050 beroende på marknad).

Den tidigare har i alla fall plexi, jag antar att det kan vara samma på efterföljaren.
 

Minuteman

Rolex
Vi får väl bevaka denna då:
http://www.ebay.com/itm/RARE-Seiko-...090?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e9dda4042
:) Trålar aldrig ebay utan bara Japan och de jag sett där har gått för typ 2000kr. Lite mer i kanonskick.
Kan vara kul att se :) Du kan ha rätt i att priserna ligger lite högre.

Den på bukten ser inte ut att ha så bra tavla.
Förvånansvärt många av dessa verkar ha grymt bra skick på tavla och visare med tanke på åldern.
Speciellt om man jämför med 6105'orna. Kanske på grund av att man inte dykt något med 7005'orna.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det är en 7005 (det råkar jag veta trots att jag är ganska off på Seiko, då jag haft en sådan). Boetten är riktigt fräsig och verket väldigt charmigt i sin enkelhet. Om du ägt klockan sedan 1975 så är det väl ingen tvekan om att den är värd ett nytt glas och service. Jag har sett dessa (allt mer sällan) för 2-3´, men kom ihåg att de aldrig blir billigare ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Swedesoc,
Hittade fler gamla klockor i huset, svärmor hade dessa liggande!
1st Avia 3st Atlantic är det skräp?
20150501_110836.jpg

Skräp är det inte, men inte alls lika spännande som Enicaren. Intressantast här är Atlanticen längst till höger som har en lite större och kraftigare Seamaster-inspirerad boett. Lite puts och ett nytt armband är det et riktigt trevligt vardagsur. Skulle gissa på ett värde av 700kr om allt fungerar kanske?
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Swedesoc,
Hittade fler gamla klockor i huset, svärmor hade dessa liggande!
1st Avia 3st Atlantic är det skräp?


Absolut inte skräp. Manuella som man får dra upp dagligen, det bästa är att dom är ganska lättservade.
Som Aurum sa så är den stora mest intressant utav dom och vill dra in mest vid en eventuell försäljning men om du gillar den så lägg ut 35kr på ett nytt glas och få oljorna bytta på den så har du en relativt stor vintage.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej
Här kommer lite bilder på min renoverade klocka. Jag är jättenöjd, kul att återuppliva en 50 år gammal klocka....
DSC03943.JPG
DSC03944.JPG
DSC03945.JPG
DSC03947.JPG
DSC03948.JPG
DSC03950.JPG

Wow! Stört fint skick, vårda den ömt! Tycker du skall välja ett annat band, låtsaskrokodil är väl det sista jag skulle sätta den på. Canvas, Tropic eller bara ett lite grövre slätt skinnband hade passat klart bättre enligt mig.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skräp är det inte, men inte alls lika spännande som Enicaren. Intressantast här är Atlanticen längst till höger som har en lite större och kraftigare Seamaster-inspirerad boett. Lite puts och ett nytt armband är det et riktigt trevligt vardagsur. Skulle gissa på ett värde av 700kr om allt fungerar kanske?


Fast är det smuts på stål, eller fulmetall i boetten på atlanticen?


Helt underbar Enicar SM6M! :)
 

SM6M

Breitling
God morgon alla,
Håller med om bandet, köpte det på Tradera för 149:-+ frakt mest för att det var en Enicar logga på spännet.
Vill egentligen ha ett enkelt svart läder band, passar nog bättre till urtavlan. Ni får gärna "hinta" mig var man köpa band på nätet.
Allt gott/Peter
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
De två längst till vänster och speciellt den näst till vänster tycker jag är ascool! Moser

Edit: Jag kan vara intresserad av den vid en eventuell försäljning.
 
Hy Moser ser ud til at være Henry Moser, så den er pengen værd! Om det er 1000 eller 2500 er jeg rimelig usikker på! Kommer nok også an på standen! Har du et billede af boet?
 
Topp