• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med gummi till hydroconquest

Timmen

Omega
Hej. Behöver er experthjälp!
Har en Longines hydroconquest som behöver en gummirem till sommaren. Har ni några tips på vilka som är bra och snygga! Gärna om det finns schyssta utan att det blir superdyrt.
Tack för hjälpen!
 

Veratio

Cartier
Jag har en Hydroconquest XL och jag måste säga att originalgummit är värt varenda krona.

Annars kan man ju hitta för en spottstyver hos Royal Straps, Bonetto-band. Har några och förutom vaniljlukten är dom helt ok!
 

Sgt Hal

Omega
På watch band center i Tyskland hittade jag band från italienska Campagnolo. Köpte på vinst och förlust, och det visade sig bli vinst tycker jag.

image.jpeg
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Lite småkrångligt att hitta ett "bra" gummi till din klocka.
Tror på original till hydroconquesten, då luggarna är 21mm.
 

Veratio

Cartier
XL´n har 24 mm lugs. Bästa klockan för Nato, hands down!

Men 40-kronors gummi från eBay är ruttna gummiband, drar åt sig damm och elände direkt.
 

Timmen

Omega
Tack för snabba svar! Har en 41mm. Vad kostar originalgummit? Är det svårt att byta det själv? Finns kanske någon bra guide?
 

Fanboy

Cartier
Va och fråga och då fick jag ett pris på 2500, gå ganska maffigt... Byta ut det ska inte vara några problem alls, köp i butik så fixar dem det annars ;) @Timmen
 

Timmen

Omega
Orginalarmband är säkert bäst men priset.... Får gå till någon urfirma och höra mig för. Tack för tipsen.
 

Poppe

Cartier
När jag hade min HC så köpte jag ett gummiband från GUL hos min lokala klockhandlare. Var mer än nöjd med det, kostade 150kr har jag för mig. Ska se om jag hittar en bild på det.
 

Timmen

Omega
Blev supernöjd med denna!
Kostade 249kr hos urmakaren.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    100.8 KB · Visningar: 95
  • image.jpeg
    image.jpeg
    92.9 KB · Visningar: 102
  • image.jpeg
    image.jpeg
    74 KB · Visningar: 81
Topp