• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med ID på Omega Seamaster

Verado

Breitling
Hej,

Önskar hjälp med att identifiera denna, hittar inga nummer på uret. Vet bara att det är en gammal Seamaster som fungerar perfekt.

Kan någon kunnig även göra en värdering vore det uppskattat.

/J
IMG_0901.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Verado!

Tycker du har en mycket fin klocka där. Tavlan verkar vara rätt sliten, men i originalskick. Flexlänken är som du säkert vet inte original från början. Verket är troligen ett cal.562 24 stenars verk.
 

Verado

Breitling
Verado!

Tycker du har en mycket fin klocka där. Tavlan verkar vara rätt sliten, men i originalskick. Flexlänken är som du säkert vet inte original från början. Verket är troligen ett cal.562 24 stenars verk.

Tack för svar! länken har jag tagit bort, ska lämna in uret för en lätt polering samt putsa upp glaset lite.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

Önskar hjälp med att identifiera denna, hittar inga nummer på uret. Vet bara att det är en gammal Seamaster som fungerar perfekt.

Kan någon kunnig även göra en värdering vore det uppskattat.

/J
IMG_0901.JPG
Om du (eller urmakare) öppnar klockan så kan du se ref på insidan av boettlocket. Urverket är märkt med modellnummer och det finns ett serienummer som gör att du kan datera klockan. :)
 

Verado

Breitling
Om du (eller urmakare) öppnar klockan så kan du se ref på insidan av boettlocket. Urverket är märkt med modellnummer och det finns ett serienummer som gör att du kan datera klockan. :)

Tack, jag ska göra det. Hur mycket bör man serva klockan? ska man tex byta ut plexit eller bara låta putsa upp det? Själva urtavlan ska vara intakt eller ska man låta restaurera det?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, jag ska göra det. Hur mycket bör man serva klockan? ska man tex byta ut plexit eller bara låta putsa upp det? Själva urtavlan ska vara intakt eller ska man låta restaurera det?
Hade det varit min klocka och jag visste att jag skulle använda den ganska ofta hade jag bytt plexit (alternativt putsat själv om det inte är några sprickor) och låtit urmakare kolla om det är servicebehov för verket. Tavlan hade jag låtit vara som den är. :)
 

Icaras

Rolex
Låter bra, jag tänkte köpa Cape-Cod och putsa upp den själv lite lätt till att börja med.
Fast om du tänkt polera den hos urmakaren, låt då bli att putsa själv före. En fristående urmakare som är duktig på att polera tar säkert inte mycket betalt för arbetet om det är i samband med service.
 
Topp