• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med identifiering och värdering...

PeterD

Breitling
Hej. Jag är helt ny här på forumet. Jag tycker det är roligt med klockor, men jag kan i princip ingenting om dem.

Min gamla mor visade mig två klockor igår som hon har efter att pappa gick bort. Hon undrade lite kring dem. Den ena är en Omega Seamaster och den andra en Jaeger Lecoultre.
Efter att ha kollat runt lite här på forumet, verkar ni vara många som är riktigt duktiga på klockor. Kanske kan någon av er hjälpa mig att berätta lite mer om klockorna, kanske ungefär när de är tillverkade, om de är vanliga, om det finns något värde i dem?

mvh, Peter

IMG_20160612_193818.jpg

IMG_20160612_193832.jpg

IMG_20160612_193904.jpg

IMG_20160612_193911.jpg
 

Andreas_c

Breitling
Efter lite googlande får jag det till en Jaeger lecoultre ref 2285 18k. Om du ber en urmakare öppna den borde det stå på insidan av "locket". Ang värde överlåter jag det åt med erfarna medlemmar!
 

PeterD

Breitling
Tack för alla svar. Jag tror jag kommer få hjälpa min mamma att ta klockorna till en bra urmakare som får titta närmare på dem, och serva dem.
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp