Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med identifiering och värdering...

Diskussion i 'Vintage' startad av PeterD, 13 juni 2016.

1. PeterD
    Trådstartare

PeterD Torpare

Hej. Jag är helt ny här på forumet. Jag tycker det är roligt med klockor, men jag kan i princip ingenting om dem.

Min gamla mor visade mig två klockor igår som hon har efter att pappa gick bort. Hon undrade lite kring dem. Den ena är en Omega Seamaster och den andra en Jaeger Lecoultre.
    Efter att ha kollat runt lite här på forumet, verkar ni vara många som är riktigt duktiga på klockor. Kanske kan någon av er hjälpa mig att berätta lite mer om klockorna, kanske ungefär när de är tillverkade, om de är vanliga, om det finns något värde i dem?

mvh, Peter

Gummo och Mernis Bajra gillar detta.
  2. Andreas_c

Andreas_c Torpare

Från:
    Stockholm
    Efter lite googlande får jag det till en Jaeger lecoultre ref 2285 18k. Om du ber en urmakare öppna den borde det stå på insidan av "locket". Ang värde överlåter jag det åt med erfarna medlemmar!

PeterD gillar detta.
  3. Andreas_c

Andreas_c Torpare

Från:
    Stockholm
  4. oooskar

oooskar Bonde

@PeterD , vintage omega i denna typ brukar gå för ca 4000kr. +-1000kr beroende på skick etc

PeterD gillar detta.
  5. PeterD
    Trådstartare

PeterD Torpare

Tack för alla svar. Jag tror jag kommer få hjälpa min mamma att ta klockorna till en bra urmakare som får titta närmare på dem, och serva dem.

P-A gillar detta.
  6. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Det låter vettigt.
    Fina klockor! Jag hoppas att de kommer till användning!