• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med info av 2 st Breitling Chronomat.

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Hejsan! Jag undrar om det finns någon här som kan sitta med lite info om följande 2 klockor. Tror själv att bägge är från början av 90 talet och rätt ordinära. Bägge fungerar väl vad jag märkt. Den ljusa är märkt med 81950. Och den mörka B13048. Ser att bilderna inte är något vidare, och ligger huller om buller.

Front.jpg
Front2.jpg
Front1.jpg
Bak.jpg
Front.jpg
Bak.jpg
Front2.jpg
Front1.jpg
Bak.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tjäna! Du verkar ju ha lite koll själv, ser ut som 90 talare kan tom vara slutet av 80 kanske. Tror den med viklåset är några år nyare dock, finns säkert någon som kan rätta mig ifall jag är ute och cyklar. Om man skall sätta ett värde så skulle jag nog säga någonstans 7-10k. Vad hade du tänkt för info mer konkret?!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
http://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_73.html

Specifications

Model: Chronomat (Early)
Production Years: 1984-1996
Gender: Mens
Case Materials Available: Steel
Movement: Breitling 13
Power Reserve: 42 Hours
Water Resistance: 100m
Bezel: Unidirectional
Crown: Screw-Locked
Crystal: Sapphire
Diameter: 40.5mm
Thickness: N/A
Weight: N/A
Bracelet: Pilot
Lug Width: 20mm
Watchwinder Direction: Clockwise
Reference Numbers: 81950, a13048, b13048, d13048, a13047,b13047
Gallery

Complications

Chronograph, Date
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Strålande :) . Men klockorna skiljer sig åt i utförande. Den mörka, blå tror jag, och ev. 18K guld detaljer, kan det stämma? Jag ska studera era länkar. Tackar för dom.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Strålande :) . Men klockorna skiljer sig åt i utförande. Den mörka, blå tror jag, och ev. 18K guld detaljer, kan det stämma? Jag ska studera era länkar. Tackar för dom.



Vad bra, du fick hjälp :D. Trevliga klockor iaf, äger 2st Breitlings sjäv. Har haft en chronomat själv, mycket trevlig men fick gå för jag var inte bekväm med two-tone på den tiden. Nu äger jag en Wings och en Evolution.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Tänkte att en av dom får gå till förmån för något annat. Har dock hemsk beslutsvånda. Känns lättare att köpa än sälja, får klura lite. Jag gillar dom verkligen :)
 
Topp