• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med info om vintage JLC Atmos?

JayJay

Rolex
Tjena gänget. Skulle vilja ha lite hjälp med info om en klocka som tillhör en släkting till mig. Han har ärvt den för ca 20år sedan och han säger sig med säkerhet veta att den är minst 50år gammal. Den är aldrig servad i hans ägo men går ändå!
det är alltså enligt rubrik en JLC Atmos. Jag har själv inte försökt läsa på någon annan stans utan hoppas på hjälp här i första hand. Tyvärr är bilderna jag tog riktigt dåliga men det är vad det är med det så länge.
Funderingar är i första hand ålder och värde (kommer ju inte att säljas men ändå). All extra info som kan utläsas tas med tacksamhet emot. Det enda som är känt i nuläget är märke modell och att den drivs av skillnader i lufttrycket.
Bilder:
IMG_0979.JPG

IMG_0979.JPG
IMG_0980.JPG

IMG_0982.JPG

IMG_0983.JPG

IMG_0985.JPG

Tack på förhand.

Än en gång ber jag om ursäkt för bilderna... sämsta jag presterat på det här forumet.
 

Bilagor

  • IMG_0984.JPG
    IMG_0984.JPG
    184.4 KB · Visningar: 68
Topp