• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med info. Slösurf mitt i natten på helgen på Tradera och dess konsekvenser.

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hej kära allvetande KS:are.

I helgen satt jag och slösurfade i mörkret på Tratten och ropade in tio klockor. Idag låg nio av dem i postlådan och sju av dem åkte direkt i soptunnan. Men en klocka var riktigt fin och en fick jag liv i med nya batterier. Så nu till min fråga, vad är det för något jag fick för min femhunka eller var det bara helt bortkastat? Jag har Googlat utan större framgång, men har kommit fram till att båda är 80-talare. Kan ni hjälpa mig?

Klocka 1: Står Pegasus på den men inget land. Verket är märkt W232B56 alt. W232856 alt. W23285G alt. W232B5G, unadjusted och US Parts. Lyckades ställa tid, sekunder och datum men ej dag då det bara finns två knappar :)

Klocka 2: Nivada Baby Whale. Repfri boett och glas, hairlines på länk och lite repor på boettlocket. Märkt Swiss Made och jag är nyfiken på vad som sitter i den och skulle helst slippa öppna den. ETA eller Ronda kanske? Om den är något att ha så slänger jag nog på ett vitt perlonband och behåller den ett tag.

Tack på förhand.

R1059367.JPG R1059366.JPG R1059349.JPG
 

Bilagor

  • R1059353.JPG
    R1059353.JPG
    96.8 KB · Visningar: 167
  • R1059354.JPG
    R1059354.JPG
    220.3 KB · Visningar: 171
  • R1059368.JPG
    R1059368.JPG
    82 KB · Visningar: 201
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
I Baby Whale klockorna brukar det finns ett Ronda Harley 375 urverk och de är från mitten av 80-talet och i fint skick värda 200-300kr.

LED klockornas tid var före LCD klockorna segertåg i slutet av 70-talet och de är bara så grymma och inne så 400-500kr i fint skick skulle jag tippa men dra av en hundring för glaset. Så en bra affär men risken fanns att de inte hade fungerat så lite gambling är det.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
I Baby Whale klockorna brukar det finns ett Ronda Harley 375 urverk och de är från mitten av 80-talet och i fint skick värda 200-300kr.

LED klockornas tid var före LCD klockorna segertåg i slutet av 70-talet och de är bara så grymma och inne så 400-500kr i fint skick skulle jag tippa men dra av en hundring för glaset. Så en bra affär men risken fanns att de inte hade fungerat så lite gambling är det.
stort tack :) Väntar på att klocka nr3 skall trilla ner i lådan. Det är en Lanco manuell, hoppas på något fint.
 

Martin Lovasz

Audemars
Lanco blev lite av ett budgetmärke i det sena 60-talet men inte skräpbudget som t ex Hobbex klockor. :) Doik så har de då lite lägre status idag även på de lite finare uren, så har man tur hittar man något fint i.
 
Topp