• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med insättning av glas

rogart-63

Patek
Skulle behöva lite hjälp med montering av glas . Eventuellt också montering av visare m,m . Har mailat två ställen men ingen vill hjälpa till . Klockan är en Omega Mark II . Det är "Dark evil" bygget . Finns det ingen urmakare i svedala som kan pressa i ett glas och montera ett par tre visare på en Omega .
 

rogart-63

Patek
Hade lite panik där kände jag nu :eek: . Och lite irriterad var jag nog:arghh: . Panikinlägg kallas detta :D. Men visst måste det väl finnas nån kunnig urmakare i Sverige som kan montera ihop en i stort set ny klocka .
 

rogart-63

Patek
Du har väl glaspress och verktyg till visarna själv...eller!?

Jo visst har jag det . Men är lite skraj att jag ska sumpa nåt :nailbiting: . Det handla ju ändå om en hel del kulor . Om jag knäcker en pivot i ett nytt verk sitter jag i farstun . Ett glas är väl ok om jag knäcker . Å andra sidan är glaset rätt stort så vet i tusan om min glaspress funkar . Visarna är nya och jag har testat att montera en och det var inte lätt att styra in den i rätt läge .Hörde mig för lite på Omegaforums om tillvägagångssättet vid montering av visare på ett 861 verk . Rätt mycket att hålla reda på . Så jag la mig innan jag förstörde nåt . Är annars rätt envis men där gick min begränsning :chicken:
Tipsa om nån bra urmakare så ska jag maila eller ringa .
 

tictac62

Cartier
testa med och kontakta Arne på Nyman ur i Västerås [email protected]
Han har jobbat hos Nymans ur sedan 1981 och servat alla deras märken som dom har/har haft under åren.
Du kan ju inte få mer än ett NEJ i alla fall.
Värt ett försök!
 

Turbotom

Omega
Det är nog inte helt lätt att få dit de små visarna! Lämnade in min MKII hos Rob, där urmakaren tyvärr råkade ha sönder en visare. 3 veckor senare satt den på armen igen.
 
Topp