Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med köp av JLC Reverso

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kakob, 28 maj 2014.

1. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

God kväll och hoppas alla fått en trevlig start på långhelgen! :)

Har letat efter en mer dressad klocka nu ett tag, och varit inne på diverse modeller i olika prisklasser, men insett att i slutändan är det en Reverso jag verkligen vill ha, vilket jag nog även visste från början när jag startade den här tråden ;)
    http://klocksnack.se/threads/vilka-är-era-fyrkantiga-favoriter.19270/

Hur som haver verkar skatteåterbäring och annat till slut kunna tillåta ett köp, och nu vänder jag mig återigen till KS för vägledning. Jag har kommit fram till att Reverso Classique troligen är modellen för mig, söker ju just en mindre dressare, och GT:n är förvisso grym, men Classiques mindre size och ytterligare avskalade utseende (ingen sekundvisare) tilltalar mig verkligen. Den ref jag kollat mest på är 250.8.86 i stål med handjagat verk, verkar gå att få tag i för runt 20 tussar vilket är ungefär där min budget tar stopp. Vad tror panelen om den? Finns det någon annan ref i samma prisklass som är värd en titt? Eller bör jag lägga pengarna på hög ett tag till och satsa på något annat i reversoväg?

Eller har du bara någon allmän skoj fakta om reverson? Är inte jätteinsatt i JLC, men den här klockan har jag verkligen fallit för! :happyhappy:

2. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

Bör kanske tillägga att både Classique och GT prövats irl, så storleksmässigt har jag iaf bestämt mig! (Har ganska smala handleder)

3. Kakob
    Trådstartare

Kakob Stadsbo

.....och ett ytterligare tillägg innan jag häller upp limoncellon och sätter igång med maten: har jag uppfattat det rätt att ovan nämnda ref motsvaras av nuvarande 250 8 412? Skillnader mellan dessa?

Mårtenssons ur Brookfield