• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med köp av Rolex Explorer II (16570)

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Har efter mycket funderande nu bestämt mig för att införskaffa en exp II ,med vit tavla I första hand. Har tittat lite på Chrono 24 men är lite för amatör för att avgöra skick på klockorna. Vill ju haft en så fin klocka som möjligt för min budget som jag satt till runt 40.
Tar hellre en opolerad klocka med lite hairlines än en tokpolerad som är repfri . Visst en klocka som har ett antal år på nacken är förmodligen polerad nån gång,men det får gärna vara gjort med varsamhet. Sen får det ju gärna vara fullset naturligtvis.
Service är ju ett stort plus naturligtvis,men det beror ju på priset på klockan.Kan man få in en ev service inom budget så är det ju ingen dealbreaker om det inte är gjort.
Vad kan man egentligen förvänta sig för min budget?
Tacksam för alla tips om ni har koll på nån klocka som motsvarar mina förväntningar.
 
Senast ändrad:

Makkanxd

Rolex
Du får ganska mycket Explorer för 40k
Säljs frekvent här på ks så håll utkik på köp och sälj :) du kan även skriva en köp annons!

Min gamla 16570
IMG_1212.JPG
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Ska inte vara så svårt att nå upp till 20 poster ;) Men som redan nämnts så borde det inte vara något problem att hitta en helt ok 16570 med en budget på 40´
Nä,man är ju snart där. :)
Det gäller ju bara att hitta just den där klockan som talar till en.;)
Har ju sålt min klocka så man saknar ju nåt på armen.
Man blir ju lite rastlös å vill han nu! Ha ha...
Man vill ju inte köpa första bästa heller.
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Som folk ovan skriver ska de inte vara några problem.

Sålde min i januari här på KS:
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570-02-prisbumbp-22-1.66491/

Box/cert samt opolerad (enligt nymans) för 37.500:- så med en budget av 40.000:- skulle jag avvakta Chrono24, hålla koll på säljsidan alt lägga upp en köpesannons och sen är det bara invänta rätt objekt :)

Helt övertygad om att du komme enligt grymt nöjd med EXPII :)
Jag tror också jag kommer att bli nöjd.
Tittar hela tiden på vad som dyker upp.
Synd bara att man är så otålig.:p
Väntan är inte min starka sida. Men det är väl bara att räkna till tio och hoppas det dyker upp nåt fint...:)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
För 40 papp bör det inte vara något problem. Ligger ju en del på Blocket just nu, antar att du kikat där?
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Sitter och funderar på om det är vit eller svart tavla som man vill ha...
Hur är det, syns fingeravtryck mycket tydligare mot den svarta tavlan? Glaset är ju givetvis samma på båda, men kan tänka mej att en vit bagrund gör att de syns mindre
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
För 40 papp bör det inte vara något problem. Ligger ju en del på Blocket just nu, antar att du kikat där?
Jo jag har tittat en del på blocket också men inte hittat nåt som jag fastnat för. Skulle nog ändå kännas bättre med min blygsamma kunskap om man hittade nån klocka som nån känd forummedlem sålde än nån ramdomsnubbe på blocket. Företagen som annonserar på blocket verkar ju ligga I överkant prismässigt utan att det nödvändigtvis är en bättre klocka. Förståeligt eftersom dom ska väl tjäna en spänn på affären också. Känns som jag tänker satsa på en så ny klocka som möjligt inom min budget då jag inte är något fan av patina,än iaf.
Vit tavla känns väl relativt bestämt också.
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Jo jag har tittat en del på blocket också men inte hittat nåt som jag fastnat för. Skulle nog ändå kännas bättre med min blygsamma kunskap om man hittade nån klocka som nån känd forummedlem sålde än nån ramdomsnubbe på blocket. Företagen som annonserar på blocket verkar ju ligga I överkant prismässigt utan att det nödvändigtvis är en bättre klocka. Förståeligt eftersom dom ska väl tjäna en spänn på affären också. Känns som jag tänker satsa på en så ny klocka som möjligt inom min budget då jag inte är något fan av patina,än iaf.
Vit tavla känns väl relativt bestämt också.
Jag förstår, det låter vettigt av dig. Då är det nog bara att ha is i magen som gäller :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
De va ju just det,när det kliar I fingrarna å man är klocklös...;)
I feel you. Ha bara is i magen så lovar jag att du blir mer nöjd än om du hoppar på första bästa. Har själv spejat efter en exp II polar ett par månader men utan avsikt att köpa utan mest på kul och de dyker upp då och då. Ge det ett några veckor, rätt objekt kommer dyka upp :)
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
I feel you. Ha bara is i magen så lovar jag att du blir mer nöjd än om du hoppar på första bästa. Har själv spejat efter en exp II polar ett par månader men utan avsikt att köpa utan mest på kul och de dyker upp då och då. Ge det ett några veckor, rätt objekt kommer dyka upp :)
Jo,det är väl så jag känner också. Är ju lite pedant när det gäller skick. Man vill ju naturligtvis har en så fin klocka som möjligt för pengarna. Men som sagt hellre en del hairlines än en tokpolerad klocka utan.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Med din budget har du som tidigare nämnts alla möjligheter att hitta ett riktigt schysst exemplar "inrikes". Jag har som policy att försöka hålla mig så mycket inrikes som det bara går, smidigast så. Möjligheten till snabba returer samt F2F väger mer än kanske någon 1' lapp billigare utrikes.

På KS Köp och Sälj är schyssta 16570 svart/vit dial verkligen inte sällsynta. Så is i magen och du kommer finna det du söker här på KS :)
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Med din budget har du som tidigare nämnts alla möjligheter att hitta ett riktigt schysst exemplar "inrikes". Jag har som policy att försöka hålla mig så mycket inrikes som det bara går, smidigast så. Möjligheten till snabba returer samt F2F väger mer än kanske någon 1' lapp billigare utrikes.

På KS Köp och Sälj är schyssta 16570 svart/vit dial verkligen inte sällsynta. Så is i magen och du kommer finna det du söker här på KS :)
Så känner jag med. Betalar hellre nån krona extra för "rätt exemplar". Sen vill man ju naturligtvis alltid göra "en bra affär" he he. Men tänker inte leta efter det billigaste,för de sk fynden kan lika gärna bli dyrköpta.
 
Topp