• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med klocka som kan ta skit!!

Ricks

Omega
Vänder mig till er i jakten på ny jobbklocka. Klockan ska tåla alla väder, brottning, slag osv osv. Har gjort mig av med en Suunto all core black som tjänat mig i 5,5 år. Den har varit funkis men den var aldrig riktigt "the one". Har hittils funderat på en SKX007 alt en Traser P6600 shadow. Någon som kan kan säga något om dessa eller ge mig andra förslag????
 
IMG_0979.JPG
 

Erik1

Patek
2-Faktor
G-shock måste väl nämnas i ett sånt här sammanhang. Tror de klarar att bli överkörda av en tank, eller så var det först då den pajade minnet sviker.. Finns filmer iaf.

Många otroligt smaklösa modeller dock! Gillar de mer avskalade fyrkantiga varianterna.
http://s927.photobucket.com/user/Ja...R-gshock-negative-atomic-mens-watch1.jpg.html

Men digitalare, när det gäller automatiska pallar nog SKX trycket. Plus med dessa är att de är lätt att byta saker. Visare.. Tavla.. Bezel.. Länk osv
 

Jonte73

Audemars
Skx en kör jag på i ett uniformsyrke med en del brottning och annat jox.
Den funkar ännu och jag är nöjd med den.

Det enda negativa är att den bärs högt på handleden åtm på nato och det gör att jag fastnar eller dammar i den i onödan, men den tål en hel del .
Ett bra val överlag tycker jag.
 

Ricks

Omega
Borde kanske nämna något om prisklass max 5000, gärna mindre. Suunton var rejält tilltufsad när jag var klar med den. Känner mig vidare klar med digitala klockor....
 

Ricks

Omega
Ang CWC. Har frågat AD om märket och de rekomenderade ej detta. Jobbigt om reparation behövs osv. Någon som har erfarenheter?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Kör en skx007 som beater. Tål förvånansvärt mycket stryk. Utsatt den för kraftiga vibrationer, stötar, damm, målarfärg mm och den håller fortfarande tiden bra. Ingen rolig klocka men den fyller sin uppgift.

ImageUploadedByTapatalk1418838671.535136.jpg


Mvh
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska du brottas så ska du inte ha en skx007. 7s26 har en tendens att fjädern hoppar vid hårda slag. Det har hänt mig en gång. Föreslår en kvartsklocka. Det finns ju mosvarande skx007 fast i kvartsutförande från 80-talet. Kör!
 
Topp