• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med klocka!

M.U

Rolex
Hej kära klocksnacks-vänner! Det har nu äntligen kommit till min käre gudfars förnuft att införskaffa sig en klocka som speglar honom. Jag har tyvärr börjat lida av idétorka såhär i juletid..

Det han söker är en klocka som helst finns hos ad i Stockholm, i vitt guld och med grå urtavla för runt 160.000:-! Det är hans enda kriterier i stort.
Han har fått ett väldigt bra pris på en iwc perp. Calendar:
IMG_07261.jpg
Vad för andra klockor finns det?
Hit me!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej kära klocksnacks-vänner! Det har nu äntligen kommit till min käre gudfars förnuft att införskaffa sig en klocka som speglar honom. Jag har tyvärr börjat lida av idétorka såhär i juletid..

Det han söker är en klocka som helst finns hos ad i Stockholm, i vitt guld och med grå urtavla för runt 160.000:-! Det är hans enda kriterier i stort.
Han har fått ett väldigt bra pris på en iwc perp. Calendar:
IMG_07261.jpg
Vad för andra klockor finns det?
Hit me!
Ett grymt val ju! Tjock klocka men jäkligt cool Perpetual med en grymt snygg tavla. Mycket klocka för pengen. Han har sköna preferenser din gudfar, problemet är att vitguld och ljus tavla är den klassiska kombinationen, tror inte det finns så många modeller med WG och grå tavla.

JLC har ju en hel del WG-klockor som får anses prisvärda men jag antar att han redan kikat på dem? Tror inte de har en enda WG-klocka med grå urtavla.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Så här långt orkade jag googla i den arla morgonstund
Screenshot_2015-12-24-08-21-13.png

De enda andra jag kommer på så hät på rak arm som har gjort den hel del med vitguld och gråa tavlor är Patek, men då hamnar man snabbt en bit över 160k.
 

M.U

Rolex
Ja precis, han gillade den kombinationen väldigt mycket så han föredrar det! Dock fick jag in honom på nya cellinin i rose och svart tavla, som han också gillade väldigt mycket, men den har han väl glömt nu ;)
 

M.U

Rolex
Så här långt orkade jag googla i den arla morgonstund
Screenshot_2015-12-24-08-21-13.png

De enda andra jag kommer på så hät på rak arm som har gjort den hel del med vitguld och gråa tavlor är Patek, men då hamnar man snabbt en bit över 160k.
Får kolla runt lite, han får ju perpetualen för en bit över 160 och är sugen ändå, så det kanske kan hoppa upp lite!
 
Topp