Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med klocka!

Diskussion i 'Diskussion' startad av M.U, 23 december 2015.

1. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

Hej kära klocksnacks-vänner! Det har nu äntligen kommit till min käre gudfars förnuft att införskaffa sig en klocka som speglar honom. Jag har tyvärr börjat lida av idétorka såhär i juletid..

Det han söker är en klocka som helst finns hos ad i Stockholm, i vitt guld och med grå urtavla för runt 160.000:-! Det är hans enda kriterier i stort.
    Han har fått ett väldigt bra pris på en iwc perp. Calendar: IMG_07261.jpg Vad för andra klockor finns det?
    Hit me!

yonsson, aspo och Greven gillar detta.
  2. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

(Jag vet att klockan ovan är över hans pris, men han blev lite kär i den)

3. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är vitt guld ett krav? Annars så har du ju Blancpain Fifty Fathoms Bathyscape som jag personligen tycker är fresh. Ligger prismässigt strax över 100K.

Screen Shot 2015-12-23 at 22.12.28.png

M.U och Cristian gillar detta.
  4. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

Han gillade den combon väldigt mycket, så skulle tro det!

Greven gillar detta.
  5. aspo

aspo Stadsbo

Bra jävla gudfar! Gillar IWCn...

6. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

Gudfar ;)

7. aspo

aspo Stadsbo

Såg det, men du hann före ;)

8. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Kanske en pp 6000g eller iwc portefino 5161-01 eller kanske t.o.m jlc 146.3.83

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ett grymt val ju! Tjock klocka men jäkligt cool Perpetual med en grymt snygg tavla. Mycket klocka för pengen. Han har sköna preferenser din gudfar, problemet är att vitguld och ljus tavla är den klassiska kombinationen, tror inte det finns så många modeller med WG och grå tavla.

JLC har ju en hel del WG-klockor som får anses prisvärda men jag antar att han redan kikat på dem? Tror inte de har en enda WG-klocka med grå urtavla.

10. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Så här långt orkade jag googla i den arla morgonstund Screenshot_2015-12-24-08-21-13.png
    De enda andra jag kommer på så hät på rak arm som har gjort den hel del med vitguld och gråa tavlor är Patek, men då hamnar man snabbt en bit över 160k.

11. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

Ja precis, han gillade den kombinationen väldigt mycket så han föredrar det! Dock fick jag in honom på nya cellinin i rose och svart tavla, som han också gillade väldigt mycket, men den har han väl glömt nu ;)

12. M.U
    Trådstartare

M.U Biskop

Får kolla runt lite, han får ju perpetualen för en bit över 160 och är sugen ändå, så det kanske kan hoppa upp lite!

Mårtenssons ur Brookfield