• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med länkköp (Rolex)

Weberg

Audemars
Halloj!

Behöver utöka mitt Oysterarmband med en (1) länk och undrar över vilka alternativ jag har. Är införstådd med att dessa inte är helt gratis (runt 2500 kr på Nymans, va?). Eftersom länken är nära mint så behöver jag förmodligen en helt ny länk eller i nära nyskick. Mycket tacksam för hjälp!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Antar att du menar länkbit?

Kolla på vintagerolexmarket. Eller släng ut en WTB här.

Gripenbro har väl haft nån på sin sida.
 

Weberg

Audemars
Antar att du menar länkbit?

Kolla på vintagerolexmarket. Eller släng ut en WTB här.

Gripenbro har väl haft nån på sin sida.

Länkbit heter det ja! Tänkte mest på vad jag som är ett okej pris att betala (antar att det är länkbiten närmast låset jag är ute efter). Vintage rolex market var ett bra tips, ska kolla upp det.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kolla Kaplans också, för enstaka länkbitar. Säljs då och då på tillbehörsauktion. Kan finnas i butik också.

Men om Rob E trollar fram en för 550 kr, så är det väl ett enkelt beslut.

A
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Skulle du hitta en använd i halvrisigt skick är det bara att ta scoth brite och dra över i längdriktningen för att få till borstningen. Som ovan nämnt, runt 5-600kr är vettigt att betala.
 
Topp