Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med Lejon vintage

Diskussion i 'Vintage' startad av Unnimor, 29 juli 2016.

1. Unnimor
    Trådstartare

Unnimor Torpare

20160729_165240.jpg 20160729_165216.jpg 20160729_165056.jpg Hej kan någon hjälpa mig att identifiera denna Lejon guld klocka?
    Förutom 18K 0750 märket finns tre till märken.
    Klockan är svärföräldrarnas men de har skickat dessa bilder.
    Vore tacksam för all info så ägaren får veta mer om klockan
    Tack ☺

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Flyttad till vintage och tydligare satt rubrik.

Unnimor och JLW gillar detta.
  3. Exxet

Exxet Borgare

Är långt ifrån ngn expert men den ger mig lite dåliga vibbar, Lejon var ju ett märke som gjordes för den Svenska marknaden i Schweiz, om jag inte missminner mig, så då borde ju stämplarna vara Svenska (kattfot) lr Schweiziska (kvinnohuvud i profil lr sittande ekorre) , och ser inte baksidan på armbandet ut som ett slitet guldförgyllt dito, men som sagt ingen expert

Unnimor gillar detta.
  4. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Kan vara ett kvinnohuvud i den ena av de små stämplarna men bilden är inte bra nog för att säga säkert.

Unnimor gillar detta.
  5. Unnimor
    Trådstartare

Unnimor Torpare

Tack..
    Tycker oxå att färgen ä lite ljusare än resten av klockan så det kan nog stämma.

Den stämpel i mitten fick jag för mig att det var en flygande fågel med vingarna uppåt men vet som sagt INGET om stämplar el så..

6. Unnimor
    Trådstartare

Unnimor Torpare

Tack..
    Jag ska försöka titta närmare när vi åker dit o ta fler kort då m lär dröja ett tag.
    Kan man se Årtal via stämplarna? O design namn?
    Forstår att det inte syns på dessa bilder dock

Strindberg gillar detta.
  7. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Denna typ av stämplar har inget som säger ålder. Designen på klockan säger 60-70-tal. Dock blir jag orolig när du säger att färgen inte är samma för då brukar det betyda en förfalskning då hela klockan skall vara i guld om det finns stämplar.

8. Exxet

Exxet Borgare

På smycken kan man det, (årtal, guldsmed o vilken stad hen har verkat i) men på klockor är det nog väldigt ovanligt,
    möjligen någon specialtillverkad boett lr armband, om baksidan sett ut som på den här så hade det känts bättre:
    4b.jpg
    http://www.tradera.com/item/341997/259313143/damklocka-lejon-18k-guld