• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med ny klocka!

Compiss

Patek
2-Faktor
En vän och kollega skall luras in i klockvärlden och vad passar inte bättre än att göra det när han skall gifta sig.

Killen har idag en G-shock så han behöver absolut en klocka, om inte annat till bröllopet.

Vet inte riktigt vad jag söker men några riktlinjer:

-dressat

-minst 44mm, han är stor.

-helst på läder, dock inget krav

-gärna mörk tavla

-inga större komplikationer då de tenderar att bli dyrare

-beg eller nytt, båda funkar

-budget, mellan 5-10'

-gärna automat

Jag har säkert glömt något men kommer ni på någon skön klocka så tar jag tacksamt emot tips.
 

JayJay

Rolex
Låter som att han ska öka ut sin budget rejält och köpa Panerai...

PS: förstår att det inte är aktuellt men ändå. DS
 
En dressad klocka på över 44 mm är kanske inte dressad och diskret så brukar väl inte finnas så stora.

Men 43mm christopher ward (dock blå urtavla). 8k ungefär


Sen en MIDO baroncelli finns i 42mm. Ligger nog runt 6-8k (finns i stål också)
mido-m8690-3-13-8-baroncelli-jubilee-gent-auto-chronometer-leather-bla-davis-1202-22-DAVIS@36.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kolla vad Sinn har för kul på sin hemsida. Finns väl inte så mycket under 10 nytt, men några finns det allt.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Enda jag hittar på Orient Star/Royal Orientsidan förutom GMT (som mäter 44 mm) är denna som också mäter 44 mm (finns även med brun och mörkgrön tavla):

image.jpg
 
Topp