• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med polerad Sub?

Asplund

Patek
2-Faktor
Godmorgon på er!

Har ett objekt jag skulle behöva hjälp med, jag är dålig på att avgöra ifall denna är sönderpolerad eller inte? Jag kan ju se på vissa klockor som är i stort sätt förstörda men på denna typen av objekt har jag svårt att avgöra? Vad säger ni Rolex PROs?






Tack till er som har någon input!!!

/Asplund
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    33.4 KB · Visningar: 737
  • image.jpg
    image.jpg
    32.1 KB · Visningar: 735
  • image.jpg
    image.jpg
    38 KB · Visningar: 734
  • image.jpg
    image.jpg
    31.8 KB · Visningar: 740

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det är en M-Serie från ca. 2008 så någon sönderpolering hade varit svår att få till under en femårsperiod. Den ser dock polerad ut av kronskydden att döma men det ser ok ut.

Jag hade försökt att hitta ett ex som inte polerats alls.
 

Ninen79

Audemars
Det är svårt att se på bilderna men den är absolut inte sönderpolerad. Försöker att jämföra med min sub som är opolerad men det är svårt. Har du bilder på boettens kanter och rolex loggon på spännet? Jag skulle också försöka hitta ett opolerat exemplar:)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tack för era svar, här kommer tre bilder till!

Det är föresten jävligt svårt att hitta en 16610 opolerad just nu, 8 av 10 är typ det på Chrono24..





/Asplund
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    51.7 KB · Visningar: 524
  • image.jpg
    image.jpg
    30.6 KB · Visningar: 530
  • image.jpg
    image.jpg
    46.1 KB · Visningar: 528

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har en BNIB som man kan jämföra med.....känns som den i tråden har orörda luggar....mem är den servad så är den troligen polerad.....svårt att se....
 

Ninen79

Audemars
Den är nog lätt eller försiktigt polerad inför en försäljning tror jag, annars tycker jag att det är inte något konstigt med yttre skicket på den och som i tidigare inlägg så en den absolut inte sönderpolerad.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag trodde att det var mitt öga som bedrog mig men kolla högra nedre sidan av boetten. Visst fasen ser den lite ojämn ut, precis som att någon överpolerat just den delen.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Asplund!

Vad blev det för 16610 nu då? Du är skyldig oss bilder och historian om jakten! :D
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Asplund skrev:
Zed skrev:
Asplund!

Vad blev det för 16610 nu då? Du är skyldig oss bilder och historian om jakten! :D

Jag har faktiskt en unboxing tråd :D

http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=3389

Det vart en opolerad och ny servad D-serie från 2004 med fullset och två års servicegaranti från en forum medlem!

Snabbt och smidigt!

/Asplund

Va fasen...Satt och sökte som en tok men missade blöjinlägget. Ser kanonfin ut! Grattis!

Hur känns den att leva med?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Zed skrev:
Asplund skrev:
Zed skrev:
Asplund!

Vad blev det för 16610 nu då? Du är skyldig oss bilder och historian om jakten! :D

Jag har faktiskt en unboxing tråd :D

viewtopic.php?f=2&t=3389

Det vart en opolerad och ny servad D-serie från 2004 med fullset och två års servicegaranti från en forum medlem!

Snabbt och smidigt!

/Asplund

Va fasen...Satt och sökte som en tok men missade blöjinlägget. Ser kanonfin ut! Grattis!

Hur känns den att leva med?

Haha ja ämnet kanske var lite missledande!

Jag är lite kluven då jag tycker den är lite liten då jag är van med 41 - 44 mm boetter men den är jävligt fin i det stora hela, ska testa en SubC hos Rob någon dag för att känna skillnaden men den kommer nog sitta kvar ett bra tag tror jag!

Tack för hjälpen btw!

/Asplund
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Asplund skrev:
Haha ja ämnet kanske var lite missledande!

Jag är lite kluven då jag tycker den är lite liten då jag är van med 41 - 44 mm boetter men den är jävligt fin i det stora hela, ska testa en SubC hos Rob någon dag för att känna skillnaden men den kommer nog sitta kvar ett bra tag tror jag!

Tack för hjälpen btw!

/Asplund

;)

Antagligen kommer du att märka att 16610 är mycket bekvämare på armen men återkom gärna med en jämförelse!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Zed skrev:
Asplund skrev:
Haha ja ämnet kanske var lite missledande!

Jag är lite kluven då jag tycker den är lite liten då jag är van med 41 - 44 mm boetter men den är jävligt fin i det stora hela, ska testa en SubC hos Rob någon dag för att känna skillnaden men den kommer nog sitta kvar ett bra tag tror jag!

Tack för hjälpen btw!

/Asplund

;)

Antagligen kommer du att märka att 16610 är mycket bekvämare på armen men återkom gärna med en jämförelse!


Mycket möjligt, jag tycker SubC ser lite oproportionerlig ut på bilder men har som sagt aldrig klämt på en IRL.

Den som lever får se!

/Asplund
 
Topp