• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med reparation

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Hej,

Relativt ny på forumet, eller rättare sagt så har jag varit inaktiv en längre tid.

Har en liten fundering om det finns någon på forumet som skruvar i klockor och hade kunnat ta en titt på min OrientStar.

Skriv ett PM för mer info om du känner dig träffad.

Tack för tråden KS!
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Ska kolla med McGyver, det är en kosmetisk sak. Ingenting mekaniskt som påverkar funktionen.

Det är nämligen en liten detalj som lossnat från urtavlan. Har inga verktyg och heller ingen erfarenhet för att ge mig på det själv. Då har jag väl en repig klocka med sprucket glas och en klump superlim på urtavlan :)
 

Snipanbeda

Breitling
En fråga om en guldklocka som har varit min farfars. Den har säkert inget större värde förutom det emotionella. Jag bor i Stockholm, vilka urmakare är bra på sådan här klockor, fjädern har gått av?

IMG_4829.jpg
IMG_4830.jpg
 
Topp