Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med seamaster...

Diskussion i 'Vintage' startad av Jockinho, 19 november 2014.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Frugan har en kollega på jobbet vars svärson har fått ärva en gammal vintage Omega Seamaster från sin (vad jag förmodar avlidna) farfar. Kan börja med att skriva att han inte har några planer på att sälja den utan vill veta så mycket som möjligt om den. Jag har ingen vidare koll så tänkte ta forumets expertis till hjälp :)

Han undrar lite om modell, värdet, vilket årtal den kan tänkas vara från etc. Den är helservad för ett år sedan, svårt se på bilder men jag tyckte kronan ser bra ut iaf. Enligt nuvarande ägaren är boetten helt i solitt guld. Flexlänken var hemsk tyckte han, jag sa att den är helrätt (det är den ju) ;)

Tacksam för all info som kan ges :)

Fixoflex, Aquaracer2, LongCon och 6 andra gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Riktigt härlig! Denna är från det gyllene 50-talet, första generationens Seamaster. Jag jagar alltid fina exemplar och är de i solitt guld som denna så börjar de på 6500 och går upp till typ 10000 kr. Ariste kanske kan modellnummer, jag kan inte. Uret ifråga förtjänar helt klart ett nytt finare band, flexbanden är på tok för enkla för ur som detta. Hälsa ägaren att han har en juvel.

Ariste, willbur, Aquaracer2 och 2 andra gillar detta.
  3. felixSch

felixSch Bonde

4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Aurum och felixSch gillar detta.
  5. felixSch

felixSch Bonde

Ja, ser så ut men kanske är TS tavla dom försökt "återskapa"? Index ser ut att var samma i alla fall!

eriksson850 gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Den du länkar till är guldbelagd medan den ovan är solitt 14/18k. Har sett fler seamasters i solitt guld med dessa constellarionskronorna. Inte helt säker på hur det ligger till där.

felixSch gillar detta.
  7. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Tack ska ni ha :) Bifogar infon till ägaren :)

8. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    En vacker Seamaster onekligen, kan tyvärr inte hjälpa till med reffen. +1 för övrigt på Aurums inlägg.