• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med Seiko 7002

Igge

Panerai
Hej,

Jag köpte en gammal Seikodykare (7002) från typ 1988 här på forumet. Servicehistoriken är okänd och det kan mycket väl vara så att den aldrig servats. I vilket fall som helst så håller den inte tiden speciellt bra och gångreserven är usel. Nu är det så att jag gillar klockan, tycker den är snygg och dessutom tog jag mitt dykarcert vid den tiden vilket gör det extra kul. Klockan är inte speciellt dyr eller värd något vad jag förstått. Jag är osäker på om en urmakare ens är intresserad och serva den och om dom gör det kommer troligtvis servicen kosts långt mer än vad klockan är värd. Vad skulle ni göra i mitt läge?

Fins det kanske någon här som gillar att pillar med klockor på fritiden och har lust att ta sig an klockan mot lämplig ersättning?

Eller ska jag se klockan som pensionerad och gilla läget och låta den jobba på så gott den orkar på ålderns höst.

Hälsningar
/i


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Topp