• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med skruv till Seiko

twisted

Cartier
Hejsan!

Jag är på jakt efter två skruvar vars tanke är att hålla fast urverket i en seiko-boett. Någon som kan hjälpa mig lista ut vilken skruv och vart jag kan köpa den? Skulle uppskattas!

ensBl2a.jpg


På bilden ovan ser ni avsaknaden av skruvarna. Boetten heter 6602-8050.

Håller tummarna!

Mvh
 

rogart-63

Patek
Hejsan!

Jag är på jakt efter två skruvar vars tanke är att hålla fast urverket i en seiko-boett. Någon som kan hjälpa mig lista ut vilken skruv och vart jag kan köpa den? Skulle uppskattas!

ensBl2a.jpg


På bilden ovan ser ni avsaknaden av skruvarna. Boetten heter 6602-8050.

Håller tummarna!

Mvh
Hardu kollat speedtimerkollektions. Hur ser dom ut vilken gänga .
 

Exxet

Rolex
Det kanske hjälper något, tror den heter: 022 451 Case screw, kan förmodligen inte vara ngn annan skruv och är 2,95 mm lång o dia. 0,79 mm, se foto,
skruven på bilden är från en cal. 66 och har samma nummer, det spelar nog ingen större roll hur den ser ut bara gängan stämmer, och inte är för lång.
P1070595.JPG
 

rogart-63

Patek
Det kanske hjälper något, tror den heter: 022 451 Case screw, kan förmodligen inte vara ngn annan skruv och är 2,95 mm lång o dia. 0,79 mm, se foto,
skruven på bilden är från en cal. 66 och har samma nummer, det spelar nog ingen större roll hur den ser ut bara gängan stämmer, och inte är för lång.
P1070595.JPG
Ett par såna kan jag nog fixa fram till dig ? Borde finnas i nåt annat Seiko verk . PM .
 

twisted

Cartier
Idag låg det paket i bredlådan! :)


vl8polg.jpg

Massa skruv i en fin liten ask! Bara att pröva sig fram då!

fDkaaul.jpg

Tadaaaa! Blev ju suveränt det där, @rogart-63 ! :)


Nu ska jag bara lista ut hur jag får bort den svarta färgen som någon med dålig syn begärt att timvisaren målats med någon gång för många många år sedan... Någon som har något bra tips där ? :)

8s9lFgk.jpg



Mvh
 

Exxet

Rolex
Det bästa är om du kan ta av visarna från klockan och lägga den målade i någon sorts färglösning, beroende på vilken färg som har använts, det är ju ingen lume på dom som kan skadas, tror det blir vanskligt att göra det med visarna monterade, risk för att skada tavlan.
 

twisted

Cartier
Det bästa är om du kan ta av visarna från klockan och lägga den målade i någon sorts färglösning, beroende på vilken färg som har använts, det är ju ingen lume på dom som kan skadas, tror det blir vanskligt att göra det med visarna monterade, risk för att skada tavlan.

Det var något av min tanke också. Vad tror du om aceton ? Finns det risk att visarn skadas av det ?
 

Exxet

Rolex
Det var något av min tanke också. Vad tror du om aceton ? Finns det risk att visarn skadas av det ?
Har aldrig råkat ut för det här problemet men börja med lite mildare lösning först, gå inte direkt på med svavelsyra;) aceton blir nog bra, kemiskt ren bensin, lacknafta, kristallolja mm, omöjligt att veta om visarna tar skada, du kan ju prova på någon annan visare först om du har tillgång till det, brukar vara lite "learning by doing".
 

twisted

Cartier
I shall try! Har verktyg för att ta av/sätta tillbaka visarna på posten, så blir till att plocka upp dom imorgon efter jobbet och ge det ett försök. :)
 
Topp