• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värde på äldre Movado

50Famnar

Omega
2-Faktor
Hej!

Hjälper min mor med att få fatt på lite info om värde på en 18k Movado, en som utdelades för "Nit och redlighet i rikets tjänst".
Det är en klocka som har tillhört min far, dock är det inte han som har fått den för "Nit och..." utan en släkting till honom längre bak i tiden.
Klockan är i bra skick. Är så klart graverad med "Nit och.." på baklocket. Drar upp väldigt fint och tickar på (dock inte kollat gång något nämnvärt).
På sitter ett Hirsch ödla som pappa har satt på med Hirsch spänne. Original spännet finns kvar, också i bra skick. Alltsammans förvaras i original ask som klockan leverades i till personen som fick den.
Lite bilder (ber om ursäkt för halvkassa bilder, tog dem snabbt i morse):
Movado.jpg

movado2.JPG

Har såklart googlat runt men hittat väldigt olika prisklasser, svårt att avgöra hur dennaskulle ligga.
Är det någon som har lite bra input? Inte så jättemycket att gå på men hoppas på att nån vågar sig på en gissning...
Tack på förhand!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Fin och kul att du har originalspännet kvar! Betydligt roligare än många andra tjänsteur. Skulle tippa på lite drygt 3000, sett till vad de vanligare tjänsteuren går för på diverse auktionssidor. :)

Edit: Med det sagt, sälj den inte.
 
Senast ändrad:

50Famnar

Omega
2-Faktor
Fin och kul att du har originalspännet kvar! Betydligt roligare än många andra tjänsteur. Skulle tippa på lite drygt 3000, sett till vad de vanligare tjänsteuren går för på diverse auktionssidor. :)

Edit: Med det sagt, sälj den inte.
Tack, det är väl ungefär vad jag själv har kommit fram till själv. Kul som du säger att original spännet finns kvar, även boxen är lite kul.
Vi får se vad som händer med klockan, han hade flera klockor och mamma har klockor kvar från pappa som hon ser stort affektions värde i.
Jag har även fått en klocka som jag vet var hans lilla ögonsten. Så den kommer alltid att vara kvar hos mig i alla fall.
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag skulle nog sätta ett försäkringsvärde på ca 5000kr för det är komplett och om du kan lägga ner ett papper på vem som fick den och dennes arbetsplats en gång i tiden gör det klockan till ett fint samlarobjekt.
 
Topp