Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med värde på omega?

Diskussion i 'Diskussion' startad av hublot, 30 januari 2013.

1. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
  2. Ricrob

Ricrob Friherre

Hej!

1. Vet inget om säljaren, däremot se 3.

2. Priset är imho ok, angränsande till bra men där får bättre insatta kommentera om de vill.

3. Mitt första intryck är att de röda (här är jag dock liiite osäker om de verkligen ska vara blodröda men det tror jag) detaljerna är väldigt ljusa, t.o.m. ljusorangea, vilket är synd eftersom de spelar en stor roll i klockans design. Dessutom stör det mig att en säljare märker klockans skick som 1/Mint när den har uppenbara spår av användning. Den är ju absolut inte sliten och äcklig men mint är mint, speciellt på en klocka från 2006.

I övrigt känns den ok och tycker du fortf priset är bra, efter mer research och är det en sådan du vill ha, så känns det spontant som att du är rätt ute.

Hoppas det var till ngn hjälp och lycka till!

3. morrism

morrism Friends of KS

Glöm inte att du måste paya moms

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    från grekland? När gick de ur EU? ;)
    Behövs inget annat än den grekiska momsen redan räknad i annonsen.

5. hublot
    Trådstartare

hublot Bonde

Från:
    Helsingborg
    Eu=ingen moms väl?

6. Ricrob

Ricrob Friherre

Ingen moms från the fat greeks...

7. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Skulle säga att det inte alls är ett bra pris för en klocka i det där skicket.. speciellt inte från utlandet.

/Asplund

8. olivetti

olivetti Stadsbo

Från:
    Skåne
    Går att hitta billigare och i bättre skick i sverige

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det spelar väl ingen roll för värdet att den inte är svensksåld? -Förutom att man inte kan klämma på den innan affären.
    :|

10. morrism

morrism Friends of KS

Oj, såg fel, trodde det stod $

11. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Hjälp med värde på omega?

Förutsatt att skicket förutom det som syns är ok tycker jag inte att det är jättedyrt. Möjligen inte värt strulet med att lita på säljaren, betala ev PayPal-avgifter, fraktkostnad, risken för transportstrul etc. Men jag har inte sett nån billigare i Sverige, gissar att Pantbankerna, Kaplans, Uretvintage m fl skulle ta minst 17000 för den... Återstår privatköp möjligen, tex att lägga ut en WTB här och vänta... Lycka till hursomhelst!! :)

Mårtenssons ur Brookfield