Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med värdering av en Omega Constellation

Diskussion i 'Vintage' startad av JS, 5 maj 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Gents,

Visar sig att min morbror har en gammal Omega Constellation i byrålådan sen massa år tillbaka

Han funderar på att sälja den men vet inte vad den kan vara värd.

Jag har dålig koll på dessa Omegor, men skulle tippa på ett pris kring 7k

Klockan går men skulle nog behöva en service om den ska användas "på riktigt igen"

Vad säger församlingen - vad kan den vara värd vid försäljning i befintligt skick?

(Sorry för dåliga bilder)

2. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Vart är alla vintage-pro's när man behöver dem..?

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ingen vidare koll men är inte tavlan sliten, typ flammig? Svårt att bedöma skicket med dom bilderna. Tror 7k är väl optimistiskt. Hoppade själv av budgivningen på en vid 3.7k för ett par dagar sedan, då fick man även en Tissot på köpet.

Vänta dock tills någon med bra koll svarar :)

4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

det är detaljerna (typ tavlan, visare, polering, krona) som avgör värdet (mer original och orört = högre värde) på en Constellation och tyvärr:
    1. har jag ingen koll på detaljerna på Constellation (haru ställt samma fråga på TTT? JE delar kanske med sig?)
    2. ser man inga detaljer på bilderna

o generellt är ju guld på stål den minst attraktiva materialvarianten

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Constellation är en djungel, svårt att bedöma utifrån dina bilder och utan att veta om verket behöver delar. Känns optimistiskt med 7K, några tusen för mycket tycker jag.

6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    för taskiga bilder, försök ta nya och gärna mot en neutral bakgrund. För mig känns 7 K optimistiskt i detta skick och då utgår jag från bilderna i tråden. Fast å andra sidan, men lite TLC så blir det nytt liv i den, då det verkligen är en ikonisk klocka.

7. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Träffade morbror idag igen, och då hade han Omegan på sig, så jag passade på att knäppa en bild

Tycker den ser jäkligt trevlig ut - blev lite sugen själv nästan :)

mrMyagi gillar detta.
  8. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

-

9. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Passar på att bumpa denna - blev erbjuden att köpa den av morbror... Kan 5000 vara ok?

10. Robinson

Robinson Bonde

Trevlig dinka... men!
    Om hoppas på 7000 kronor? Behöver den nog vara i ett bättre skick.
    I det skickat på en auktion, kan du nog "bara" räkna med ca 4-5 tusen som bäst... :)

11. C4r1D4n311

C4r1D4n311 Torpare

Från:
    Göteborg
    Bump! Går det att få en färsk bild på klockan, eller ref?

12. JoelM92

JoelM92 Torpare

Hej,

Ny på klocksnack! Blev inte klok på hur man skriver ett inlägg så lägger ut min fråga här.
    Jag vill ha hjälp med en värdering utav en Omega Seamaster jag köpt nyligen. Den är från 1977 och det är guld på stål. Ca 1mm tjockt skal i 18K som ligger på på ovansidan.
    Cal:1342, Case ref:196.4008.
    Jag hade inne den igår 27/4 på batteribyte, trycktest samt uppfräschning av den.

Den är enligt mig i jätte fint skick! Tack på förhand

Bifogade filer:

• Omega.JPG
      Omega.JPG
      Filstorlek:
      95,9 KB
      Visningar:
      70
  13. tossefar

tossefar Bonde

Från:
    Stockholm
    Känns som ett lustigt sammanträffande att en "Joel" just nu har annons på tradera med exakt samma bild. Kortvarig lycka? :)
    Jag ser att ledande bud just nu är 2000 kr och redan då tycker jag att det är i överkant.

14. JoelM92

JoelM92 Torpare

Tycker du det?;) Jag köpte den till en vettig peng tyckte jag då den inte fungerade och har nu fått igång den samt gjort i ordning den.

Köpte den mest för den saken skull även om det är en fantastiskt fin klocka, men jag är på jakt efter en Moonwatch i fint skick och vill då inte att denna blir liggandes i en låda:)

Tack för svaret!