• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värdering av en Omega Constellation

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gents,

Visar sig att min morbror har en gammal Omega Constellation i byrålådan sen massa år tillbaka

Han funderar på att sälja den men vet inte vad den kan vara värd.

Jag har dålig koll på dessa Omegor, men skulle tippa på ett pris kring 7k

Klockan går men skulle nog behöva en service om den ska användas "på riktigt igen"

Vad säger församlingen - vad kan den vara värd vid försäljning i befintligt skick?

(Sorry för dåliga bilder)
7EF210F7-9B5B-4E4B-8D37-E1B6763B123E-15055-00000755751E82FB_zps576e0657.jpg


41543F65-BBF5-4AB9-B26E-1C145097A72F-15055-0000075578E720EC_zpsd87d29ed.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ingen vidare koll men är inte tavlan sliten, typ flammig? Svårt att bedöma skicket med dom bilderna. Tror 7k är väl optimistiskt. Hoppade själv av budgivningen på en vid 3.7k för ett par dagar sedan, då fick man även en Tissot på köpet.

Vänta dock tills någon med bra koll svarar :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
det är detaljerna (typ tavlan, visare, polering, krona) som avgör värdet (mer original och orört = högre värde) på en Constellation och tyvärr:
1. har jag ingen koll på detaljerna på Constellation (haru ställt samma fråga på TTT? JE delar kanske med sig?)
2. ser man inga detaljer på bilderna

o generellt är ju guld på stål den minst attraktiva materialvarianten
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Constellation är en djungel, svårt att bedöma utifrån dina bilder och utan att veta om verket behöver delar. Känns optimistiskt med 7K, några tusen för mycket tycker jag.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
för taskiga bilder, försök ta nya och gärna mot en neutral bakgrund. För mig känns 7 K optimistiskt i detta skick och då utgår jag från bilderna i tråden. Fast å andra sidan, men lite TLC så blir det nytt liv i den, då det verkligen är en ikonisk klocka.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Träffade morbror idag igen, och då hade han Omegan på sig, så jag passade på att knäppa en bild

Tycker den ser jäkligt trevlig ut - blev lite sugen själv nästan :)

4F12C98F-D97B-433E-95D1-50F9FF9A592E-17282-000008B3B43A6C03_zps526de887.jpg
 
Gents,

Visar sig att min morbror har en gammal Omega Constellation i byrålådan sen massa år tillbaka

Han funderar på att sälja den men vet inte vad den kan vara värd.

Jag har dålig koll på dessa Omegor, men skulle tippa på ett pris kring 7k

Klockan går men skulle nog behöva en service om den ska användas "på riktigt igen"

Vad säger församlingen - vad kan den vara värd vid försäljning i befintligt skick?

(Sorry för dåliga bilder)
7EF210F7-9B5B-4E4B-8D37-E1B6763B123E-15055-00000755751E82FB_zps576e0657.jpg


41543F65-BBF5-4AB9-B26E-1C145097A72F-15055-0000075578E720EC_zpsd87d29ed.jpg


Trevlig dinka... men!
Om hoppas på 7000 kronor? Behöver den nog vara i ett bättre skick.
I det skickat på en auktion, kan du nog "bara" räkna med ca 4-5 tusen som bäst... :)
 

JoelM92

Breitling
Hej,

Ny på klocksnack! Blev inte klok på hur man skriver ett inlägg så lägger ut min fråga här.
Jag vill ha hjälp med en värdering utav en Omega Seamaster jag köpt nyligen. Den är från 1977 och det är guld på stål. Ca 1mm tjockt skal i 18K som ligger på på ovansidan.
Cal:1342, Case ref:196.4008.
Jag hade inne den igår 27/4 på batteribyte, trycktest samt uppfräschning av den.

Den är enligt mig i jätte fint skick! Tack på förhand
 

Bilagor

  • Omega.JPG
    Omega.JPG
    89.3 KB · Visningar: 89

tossefar

Cartier
Hej,

Ny på klocksnack! Blev inte klok på hur man skriver ett inlägg så lägger ut min fråga här.
Jag vill ha hjälp med en värdering utav en Omega Seamaster jag köpt nyligen. Den är från 1977 och det är guld på stål. Ca 1mm tjockt skal i 18K som ligger på på ovansidan.
Cal:1342, Case ref:196.4008.
Jag hade inne den igår 27/4 på batteribyte, trycktest samt uppfräschning av den.

Den är enligt mig i jätte fint skick! Tack på förhand
Känns som ett lustigt sammanträffande att en "Joel" just nu har annons på tradera med exakt samma bild. Kortvarig lycka? :)
Jag ser att ledande bud just nu är 2000 kr och redan då tycker jag att det är i överkant.
 

JoelM92

Breitling
Tycker du det?;) Jag köpte den till en vettig peng tyckte jag då den inte fungerade och har nu fått igång den samt gjort i ordning den.

Köpte den mest för den saken skull även om det är en fantastiskt fin klocka, men jag är på jakt efter en Moonwatch i fint skick och vill då inte att denna blir liggandes i en låda:)

Tack för svaret!
 
Topp