Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp med värdering av klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av AtliX, 29 augusti 2016.

1. AtliX
    Trådstartare

AtliX Torpare

image.jpeg image.jpeg Hej alla! Fick en guldklocka med märke longines av min sambos farfar! Armband och själva uppskruvnings mojängen(man får vrida upp klockan så att den funkar) på sidan ser inte ut att vara orginal, inget skrivet bak på klockan heller, vad tror ni är det bara guldpriset eller vad kan en sån här klocka vara värd?

Tacksam för hjälp //Andreas

2. Mattias79

Mattias79 Stadsbo

Någonstans mellan 1000 och 2000 kr skulle jag tro. Beror lite på om den funkar. Ser ut att vara 34 mm bred, det drar ner priset något. Den är nog lika mycket värd som guldvärdet egentligen, och det ligger nog någonstans kring 1500 kr. Men du får snart svar av personer som kan det här bättre än jag.

3. rdianat

rdianat Bonde

Tavlan ser ut att vara i fint skick, så jag föreslår att du polerar glaset med Displex. Finns på ställen som Clas Ohlson och Kjell & Co. Kan du se någon 14K eller 18K stämpel på klockan?

Mårtenssons ur Brookfield