• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med värdering

ace

Cartier
Hej och välkommen till KS!
Det verkar ju lite skumt att bilden är daterad 2008.. Har du sett klockorna i verkligheten? Mycket kan ju hända på sex år...
Gillar du omegan och du tänker sälja de övriga så är det väl bara att köra, men du kanske får räkna med att de inte går iväg så fort. Allt beror ju på om det finns några potentiella köpare.

Är det en omega du vill ha så finns det ju mycket fint för en tusenlapp eller två som inte innebär att du står med tre osålda dinkor i näven.

Ledsen att din första tråd här blev sönderspammad, det brukar vara bättre ordning här.
Hoppas du hittar dig en klocka på ett eller annat sätt. :)
God kväll

fina omegor för 1-2000 hahaha ok i vilkens värld, väldigt populära nu :)
 

ace

Cartier
måste bara säga fick för min omega med cal 1030 från 73 halvbra skick 4000 men har man tur kan man få ett damur för under 1000 men jag hade tur :happyhappy:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej och välkommen!
Som någon skrev ovanför så verkar det lite konstigt att bilden är daterad för så länge sedan, men det kan ju bero på att kameran inte är inställd på rätt datum :)
Jag skulle tro att om du skulle köpa de där klockorna i okänt skick på t.ex. Tradera så skulle du nog få betala ungefär det där priset. Kanske du skulle förlora/tjäna ett par hundralappar upp till en tusenlapp, men troligtvis inte mer än så.
Är klockorna nyservade/du vet att de funkar perfekt så blir det en annan sak...
Köp dem om du gillar dem, de funkar bra och du tänkt använda dem. Jag tycker det känns lite konstigt om du tänkt köpa dem bara för att göra affär ifall du inte själv kan säga vad de är värda, men det är upp till dig! :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
fina omegor för 1-2000 hahaha ok i vilkens värld, väldigt populära nu :)
Du behöver inte gå längre än till forumsponsorn.
image.jpg


Köpte själv en likadan head only med okänd servicehistorik för 1300 här på forumet för några månader sedan.
 
  • Like
Reactions: ace

cge

Breitling
Tack för alla svar. Har precis fått upp ögonen för klockor och fick ungefär samtidigt detta erbjudandet från nån klocksamlare. Han hade en del nyare Omegor också. Allt jag kan om klockor är väl nåt i stil med att Omega är bra skit.

Återigen tack för alla svaren. Jag kommer nog köpa mig en klocka framöver som jag verkligen vill ha och kanske ha en början på en liten samling som jag har för avsikt att bära.
 
fina omegor för 1-2000 hahaha ok i vilkens värld, väldigt populära nu :)
Man måste ju inte handla på tratten där det ofta känns som priserna springer iväg onödigt högt.

måste bara säga fick för min omega med cal 1030 från 73 halvbra skick 4000 men har man tur kan man få ett damur för under 1000 men jag hade tur :happyhappy:
Om du vill kalla det tur att hitta ett objekt i halvbra skick för 4k så är det ju kul för dig, men det säger ju inte så mkt egentligen.
Speciellt inte med dina tidigare väldigt givande inlägg i den här tråden...
Tack för alla svar. Har precis fått upp ögonen för klockor och fick ungefär samtidigt detta erbjudandet från nån klocksamlare. Han hade en del nyare Omegor också. Allt jag kan om klockor är väl nåt i stil med att Omega är bra skit.

Återigen tack för alla svaren. Jag kommer nog köpa mig en klocka framöver som jag verkligen vill ha och kanske ha en början på en liten samling som jag har för avsikt att bära.

Det finns mycket kul i prisklassen, så snöa inte in dig på just omega. Häng lite i vintagedelen här på forumet och spana i nån vecka så ska du se att det öppnar sig en helt ny värld!
 

ace

Cartier
Man måste ju inte handla på tratten där det ofta känns som priserna springer iväg onödigt högt.


Om du vill kalla det tur att hitta ett objekt i halvbra skick för 4k så är det ju kul för dig, men det säger ju inte så mkt egentligen.
Speciellt inte med dina tidigare väldigt givande inlägg i den här tråden...


Det finns mycket kul i prisklassen, så snöa inte in dig på just omega. Häng lite i vintagedelen här på forumet och spana i nån vecka så ska du se att det öppnar sig en helt ny värld!

nej jag gav själv 500
 

ace

Cartier
Man måste ju inte handla på tratten där det ofta känns som priserna springer iväg onödigt högt.


Om du vill kalla det tur att hitta ett objekt i halvbra skick för 4k så är det ju kul för dig, men det säger ju inte så mkt egentligen.
Speciellt inte med dina tidigare väldigt givande inlägg i den här tråden...


Det finns mycket kul i prisklassen, så snöa inte in dig på just omega. Häng lite i vintagedelen här på forumet och spana i nån vecka så ska du se att det öppnar sig en helt ny värld!

tack för den du.
 
Topp