• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med val av klocka, Oris Aquis vs Tudor bb?

Har funderar länge på att köpa mej min första ordentliga klocka. Blev medlem på ks 2013 sedan har jag varit inne och läst flera trevliga recensioner på olika klockor. Så nu står mitt val i mellan en ny Oris Aquis Date 43mm "svart" eller en begagnade Tudor Black Bay "röd".

Har känt på båda klockorna med länk i butik, och Orisen känns trevlig med urverket som man ser igenom det bakre safir glaset. Men Tudorn lämnade störst intryck på mig och satte väldig bra på handleden.

Är det någon som har ägt båda modellerna och kan berätta vad dom tycker är för och nackdelar?
 
Det får nog bli att leta rätt på en beg Tudor :) Men har funderat länge på en Oris Aquis, men sedan kom man in mer och mer på Black bay efter man hade läst "daviden" välskrivna recension.
 

Greven

Audemars
Mitt råd skiljer sig inte heller från de övriga i denna tråd: Tudor. Det verkar som du redan fastat lite för den och jag tror du kommer gilla den skarpt. Skulle du vilja sälja den så är förlusten minimal, ett fullset kanske inte tappar något alls i värde om du nu inte använt den när du besteg K2 eller idkat grottutforskning. Gillar också Oris skall jag erkänna, som det nämndes i tråden tidigare så ger nog den ett större intryck och upplevs rätt maffigare. Kör som sagt på Tudor och du kommer bli en nöjd man.
 
Mitt råd skiljer sig inte heller från de övriga i denna tråd: Tudor. Det verkar som du redan fastat lite för den och jag tror du kommer gilla den skarpt. Skulle du vilja sälja den så är förlusten minimal, ett fullset kanske inte tappar något alls i värde om du nu inte använt den när du besteg K2 eller idkat grottutforskning. Gillar också Oris skall jag erkänna, som det nämndes i tråden tidigare så ger nog den ett större intryck och upplevs rätt maffigare. Kör som sagt på Tudor och du kommer bli en nöjd man.

Nu är det bestämt det får bli en Tudor :).. Hur mycket skiljer ett fullset ifrån icke fullset?
 

Bilagor

  • Tudor-Black-Bay-Blue-1.jpg
    Tudor-Black-Bay-Blue-1.jpg
    207.3 KB · Visningar: 591
Topp