• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mej att välja..

bullen

Cartier
Efter några dagars intensivt letande så tror jag mej nu ha hittat min nästa klocka!
Frågan är bara om jag ska satsa på en från -09 eller -00?
Båda två kostar lika mkt och den från -09 kmr med box och cert vilket den andra inte gör. -00 ser däremot ut att vara i mkt bättre skick.

Hur ska jag tänka här? Vilken klocka tror ni kmr att hålla värdet bäst? För om jag känner mej själv rätt så snöar jag mej nog snart in på något nytt :)
 

morrism

Audemars
Just de där har jag tänkt på själv, bra pris, men för den oinvigde ser det ut som en fejk hubbe om man bryr sig om sånt
 

KalleKnuda

Cartier
Hur mycket vill de ha för den? Har kollat på de andra hubbarna på hemsidan och det är ju sinnessjukt låga priser?
 

bullen

Cartier
Just de där har jag tänkt på själv, bra pris, men för den oinvigde ser det ut som en fejk hubbe om man bryr sig om sånt
Mjo, lite synd vore det ju såklart. Men det är inget som kmr att hålla mej borta :)

Ska du sälja vidare är absolut box + cert ett plus :)
+1 på det.
Och sälja vidare ska man väl göra någon gång.

Men tycker ni att det är så pass stor skillnad på skicket att jag ens kan överväga -00an? Har svår beslutsångest nu :confused:
 

KalleKnuda

Cartier
Du får en klocka fyra år gammal klocka med cert och box för ett riktigt bra pris, men kanske lite sämre skick. För en slant kan man säkert piffa upp den lite. Den andra klockan är tretton år gammal och har varken cert eller box. Den kanske t.om. behöver en service? Och den blir ofta inte billig på en hublot
Jag hade tagit 09an alla dagar i veckan.
 

Rookien

Panerai
personligen skulle jag aldrig köpa en utan cert i den prisklassen, står själv inför samma situation och väljer en med cert för några tusen extra mot den utan.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Om du räknar med en service kanske verket på den från -09 är bättre? Så tänker jag men ingen koll på Hublot.
 

Marre

Breitling
Jeg anbefaler deg å søke litt på Finn.no i Norge før du kjøper også, ser flere av disse selges med jevne mellomrom i Norge for mellom 20-25 NOK.
 

bullen

Cartier
Jeg anbefaler deg å søke litt på Finn.no i Norge før du kjøper også, ser flere av disse selges med jevne mellomrom i Norge for mellom 20-25 NOK.

Tack så mkt för tipset!

Man får akta sej lite bara, har också sett dom cirkulera på t.ex ebay för ca 25k. Men då är det oftast mkt välgjorda kopior, iaf tror jag det. Om man kollar noggrant på urverket så står det bara Hublot, inte Hublot Geneve som jag tror att det ska göra på orginalen.

Men jag ska in och spana runt lite där, tack igen.
 
Topp