Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig agera,

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 10 november 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Har fått bytesförslag på en Omega PO Chrono 9300 232.32.46.51.01.003 med extra stållänk i byte mot min Panerai 292. Värdemässigt så har jag redan insett att jag för ta en käftsmäll ekonomisk hur jag än gör med försäljning/inbyte osv. Men att ha en klocka som man inte klickar med känns desto värre.

Magkänslan säger kör, i min mening passar PO'n mig bättre som bruksklocka, den har datum som jag vill ha, även inhouse verk, kronograf vilket är relativt ointressant, men för att lära iaf lite av läxan frågar jag er omegakännare hur andrahansvärdet står sig på POn?

Behöver en knuff i ryggen åt något håll känner jag,

Shoot!

2. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Nja, säger jag. Vad vill du egentligen ha?

3. Johan M

Johan M Borgare

Tycker du att kronograf är ointressant så tycker jag att du skall leta vidare. Kronograferna är ju inte lika snygga som vanliga PO tycker jag :)

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Omegan är en kanonklocka och få har väl missat att jag har en själv:) Men som bruksklocka är den nog sisådär om du inte har armar som den däringa Magnus Samuelsson eller vad han heter.. Eller som jag då..;-)
    Nä men skämt åsido, jag älskar klockan men har svårt att se att det är den jag skulle bära hela tiden om jag beslutade mig att bli en OWG.
    Testa en vet ja.. Köper du den inte ny bör du inte tappa allt för många pengar.

5. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Tycker att du ska köra på magkänslan! PO 9300 är jäkligt snygg och inte heller fel med in-house urverket...så KÖR!!!

6. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Just den där är väldigt, väldigt cool!!

7. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Byt, Omegan är riktigt cool.

/Andy7750

8. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Byt!!!
    Pengar kommer det ju mer av varje månad!

J

Bojke, Laurentius, Sond och 2 andra gillar detta.
  9. par

par Friends of KS

Ingen mening o byta till något annat du inte vill ha om det inte känns 100?

10. Laurentius

Laurentius Stadsbo

Generellt är väl PO'n mer lättflippad än Panerai'n?

Lyssna på vad Jens sa;-)

11. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Snackar vi ett rent byte eller pengar i mellan? Spontant tycker jag att du borde får 3-5k i mellan. Jag hittade i alla fall en gammal säljannons här på K&S.

http://www.klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-chronograph-9300.8001/

Även på Blocket tror jag att jag sett dessa säljas för 40-45k.

Jag tror att Omegan blir betydligt lättare att flippa om du nu inte skull trivas med den men det allra bästa är väl om du tittar förbi en AD och passar på att känna på storleken, då det är en rejäl klocka.

12. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Storleken känns okej och jag följer ditt resonemang, saken är den att paneraien får jag inte iväg för 45 trots nyskick, provar nu en sväng till på blocket. Medveten om 3-5 mellan, dock svårt att tillochmed få till den dealen, ska fundera, annars håller jag i paneraien tills jag kan sälja,

Tack för bra resonemang

13. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Antar att du har provat PO:n men om inte bör du nog göra det för riktigt hög (19mm).
    Gällande bytet tycker jag du ska försöka ha lite mer is i magen även om jag vet att det är jäkligt svårt.

M021 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield