• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig att bestämma! (poll)

Vad ska jag välja?


  • Totala väljare
    77

oscaroscar

Panerai
Valet står alltså mellan att sälja mina två enda klockor (bortsett från casio, seiko) och köpa en AP - eller behålla de gamla.
Har skitsvårt att bestämma mig. Riktigt sugen på en royal oak, men är osäker på om det funkar att ha den som sin enda klocka (fram tills jag har råd med något mer).
Diggar både sub och speedy men de känns lite trista.

Kanske är era åsikter till hjälp :D
/Oscar
 

JohanHLM

Rolex
Tråkigt svar men jag tycker åtminstone du ska behålla tills du testat en IRL.
Har själv köpt i princip alla mina klockor utan att testa innan men nu när du kliver upp prismässigt är det nog ingen dum idé.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är inte så förtjust i APs design (Skyddsväst på) så jag personligen hade behållt, speciellt SubCn som är det ultimata klockan. Men har man fått något i skallen brukar det ju ändå sluta i att man byter så jag antar att det är det du ska göra :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Testa en 15300 på armen. Gillar du den så slå till, livet är för kort för att inte testa olika modeller man är sugen på.

Alla tre klockor är rätt likvida och håller värdet bra (när de väl är begagnade), så risken borde vara liten.

Ska du köpa en 15300 så är det nog en god idé att leta efter så pass nytt ex som möjligt, många jag sett på C24 är från 2007-2008 och kan nog vara i behov av service
 

oscaroscar

Panerai
Tråkigt svar men jag tycker åtminstone du ska behålla tills du testat en IRL.
Har själv köpt i princip alla mina klockor utan att testa innan men nu när du kliver upp prismässigt är det nog ingen dum idé.
Känner med att jag borde, det är ju storleken som lurar.
Men har ca 44 mil att köra, vet att luxurywatches i sthlm har en inne.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hade behållt Rolexen.
Varför...ja främst p g a servicekostnad. Kollade på AP också, men vart helt avskräckt efter att ha pratat med Nymans om servicekostnad som var uppåt 12 000 SEK för 154000 (villet jag tycket lät väldigt högt!).
Å andra sidan, köper du en ny klocka eller en som precis är servad slipper du det problemet i ett antal år.

Vad du än väljer har du en fin klocka...AP är riktigt fin!:)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Känner med att jag borde, det är ju storleken som lurar.
Men har ca 44 mil att köra, vet att luxurywatches i sthlm har en inne.

Har du kollat med honom så den verkligen finns kvar? Jag va nämligen förbi honom i somras och det är mycket som ligger ute på hans hemsida som redan är sålt.
 

oscaroscar

Panerai
Har du kollat med honom så den verkligen finns kvar? Jag va nämligen förbi honom i somras och det är mycket som ligger ute på hans hemsida som redan är sålt.
Han sa att den fanns igårkväll. Men det spelar inte så stor roll, kommer inte åka så långt för att testa den. Då chansar jag hellre :D Hur dumt de än må vara.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hm, svårt val.. Både Suben och Speedyn är ju klassiker; dessutom trevligt att kunna hatta lite mellan dem.
Å andra sidan; är man OWG (om du nu kommer vara det ett tag efter ev. AP-köp), är Royal Oak fan inte att leka med som enda klocka..
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Han sa att den fanns igårkväll. Men det spelar inte så stor roll, kommer inte åka så långt för att testa den. Då chansar jag hellre :D Hur dumt de än må vara.

Jag klämde på den AP:n i somras, om det är den med vit urtavla. 89k har jag för mig att han skulle ha för den? Vilket år är klockan tillverkad? Han hade nämligen inte så bra koll på det när jag var där.
 

oscaroscar

Panerai
Jag klämde på den AP:n i somras, om det är den med vit urtavla. 89k har jag för mig att han skulle ha för den? Vilket år är klockan tillverkad? Han hade nämligen inte så bra koll på det när jag var där.
Stämmer. Vet inte vilket år den är ifrån, men kommer nog inte ta den där ifrån. Chrono24 lär funka lika bra. Kommer ju lägga en WTB här och på grannforumet, det kan nappa, vem vet..
 

Isodor

Audemars
AP'n kommer ej göra dig besviken. Finishen är otrolig. En klassisk modell också, hade gärna ägt en sådan.

Dock tycker jag du bör åka till Nymans och spana in innan så du vet vad du ger dig in på :)

Servicekostnader är en av AP's nackdel dock.
 

oscaroscar

Panerai
AP'n kommer ej göra dig besviken. Finishen är otrolig. En klassisk modell också, hade gärna ägt en sådan.

Dock tycker jag du bör åka till Nymans och spana in innan så du vet vad du ger dig in på :)

Servicekostnader är en av AP's nackdel dock.
Håller med. Men samtidigt, klockan kostar ju endel mer, två sportrolex servicekostnader blir väl ungefär samma som APn. Och kostar ungefär samma ihop.
Eller kan man resonera så? :D
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utan tvekan AP'n

Är själv mycket sugen på att komplitera min Diver med en 15300... :)

Mvh
Micke E
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag röstade för att behålla. Inte för att inte APn är en fantastisk klocka. Men man KAN inte ha bara en!!! Det gåååår inte!!:)
 

POO

Panerai
Sälj och köp AP, nobrainer om du frågar mig!
Fast var är alternativet sälja tråkrolle och köpa vintage?
Det hade satt frågeställningen i ett helt annat läge.
 

Rivalen

Rolex
Har aldrig fallit för den APn. Länken och fasningen på boetten är inget som jag gillar. Så jag skulle behålla tills jag vore tvärsäker och inte längre vill ha stöd av andra i mitt beslut. men jag gillar ju inte att sälja, så det påverkar ju mig. Hur du än gör så hoppas jag det blir ett gott val för dig.:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man undrar ju hur den ser ut efter ett halvårs användande med tanke på alla de finborstade ytorna och de vassa kanterna.
 
Topp