• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig att välja Panerai?

Jag har läst guiden om att köpa Panerai, men kan ändå inte riktigt förstå vilken modell jag ska leta efter.

Jag söker en klocka som kostar runt 30k beggad. Urtavlan ska vara ren utan massa smådetaljer, och den bör vara ~44mm eller större. Brunt läder är alltid snyggt och det typiska kronskyddet gillar jag väldigt mycket.

Vilket urverk som sitter i värderar jag inte högst iaf, men det får inte vara något rappel.

Vad ska jag leta efter?
 

Josef B

Bestraffaren
Eftersom jag har en förkärlek till automatiska klockor så skulle jag säga pam312. Otroligt stilren!

1231776154998_PAM312-FRONT.jpg
 

Edin

Panerai
masterkiller skrev:
Jo, men svårt och hitta under 30k :)

(Samt att Panerai SKA vara manuella ;) )

Nu är jag rätt så ny här så man bör kanske passa sig från att bita de inbitna likt Masterkiller i fallet eller Spencer66 då det handlar om Rolex, men nog är 312an så inåt ... fet och i mina ögon bland den trevligaste "bas" Pannan. Synd bara att väntetiden är hiskligt lång om man vill ha en ny..

Lika bra att jag tackar för min tid här på KS nu innan Masterkiller kickar ut mig. Den var kort men o så "förödande".. :roll:
 
Edin skrev:
masterkiller skrev:
Jo, men svårt och hitta under 30k :)

(Samt att Panerai SKA vara manuella ;) )

Nu är jag rätt så ny här så man bör kanske passa sig från att bita de inbitna likt Masterkiller i fallet eller Spencer66 då det handlar om Rolex, men nog är 312an så inåt ... fet och i mina ögon bland den trevligaste "bas" Pannan. Synd bara att väntetiden är hiskligt lång om man vill ha en ny..

Lika bra att jag tackar för min tid här på KS nu innan Masterkiller kickar ut mig. Den var kort men o så "förödande".. :roll:

Ingen fara, jag kan inte 'banna' folk ;) men se upp för Spence -han kan....
 

Isodor

Audemars
PAM 372,

Förmodligen den finaste pannan just nu, dock så kostar det mer.

Den är 47 mm bred vilket är oanvändbart för mig, men kanske funkgerar för dig ?

Du får ett inhouse urverk också, vilket jag tycker är viktigt.
 

Bilagor

  • panerai--PAM00372_MED.jpg
    panerai--PAM00372_MED.jpg
    15.4 KB · Visningar: 238
Zenith skrev:
PAM 372,

Förmodligen den finaste pannan just nu, dock så kostar det mer.

Den är 47 mm bred vilket är oanvändbart för mig, men kanske funkgerar för dig ?

Du får ett inhouse urverk också, vilket jag tycker är viktigt.

Jo, PAM372 är en klar vinnare om man har armar och bära upp 47mm samt cashen, den ligger ca på dubbla budgeten som angavs ;) Vill man ha en 44a i samma stil så kan man satsa på en PAM390 som också har fakepatina samt guldvisare dock ej inhouseverk men den är en sk 'boutique edition' dvs den sälj ENDAST i Panerai egna butiker och ej hos vanliga ADs...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Pam 359 är ju så snygg att man mår dåligt. Klarar dock inte din budget :(
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp mig att välja Panerai?

Förutom att 359 har den gräsliga fejkpatinan i kombo med automatlåda. Faux som fan!
 
Topp