Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig att välja Panerai?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norrlänningen, 6 februari 2013.

1. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

Jag har läst guiden om att köpa Panerai, men kan ändå inte riktigt förstå vilken modell jag ska leta efter.

Jag söker en klocka som kostar runt 30k beggad. Urtavlan ska vara ren utan massa smådetaljer, och den bör vara ~44mm eller större. Brunt läder är alltid snyggt och det typiska kronskyddet gillar jag väldigt mycket.

Vilket urverk som sitter i värderar jag inte högst iaf, men det får inte vara något rappel.

Vad ska jag leta efter?

2. Eftersom jag har en förkärlek till automatiska klockor så skulle jag säga pam312. Otroligt stilren!

3. Jo, men svårt och hitta under 30k :)

(Samt att Panerai SKA vara manuella ;) )

4. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Nu är jag rätt så ny här så man bör kanske passa sig från att bita de inbitna likt Masterkiller i fallet eller Spencer66 då det handlar om Rolex, men nog är 312an så inåt ... fet och i mina ögon bland den trevligaste "bas" Pannan. Synd bara att väntetiden är hiskligt lång om man vill ha en ny..

Lika bra att jag tackar för min tid här på KS nu innan Masterkiller kickar ut mig. Den var kort men o så "förödande".. :roll:

5. Ingen fara, jag kan inte 'banna' folk ;) men se upp för Spence -han kan....

6. kalle

kalle Bonde

Köp en PAM112 lätt den snyggaste! :D

7. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Sandwichtavla, manuell, Luminor. Tror att Masterkillers lista är vad du ska gå efter!

8. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    PAM351 är nog den finaste PAM:en i mitt tycke.

9. Pam312 är värt att höja budgeten lite :) Automater håller ju en finare kvalletutta ;)

10. leben

leben El Patrón

+1!

Glöm inte att du måste köpa ett armband i stingrocka!! :)

11. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    PAM 372,

Förmodligen den finaste pannan just nu, dock så kostar det mer.

Den är 47 mm bred vilket är oanvändbart för mig, men kanske funkgerar för dig ?

Du får ett inhouse urverk också, vilket jag tycker är viktigt.

Bifogade filer:

12. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

+1
    Det där är en 'murderer's row' av klockor.

13. Jo, PAM372 är en klar vinnare om man har armar och bära upp 47mm samt cashen, den ligger ca på dubbla budgeten som angavs ;) Vill man ha en 44a i samma stil så kan man satsa på en PAM390 som också har fakepatina samt guldvisare dock ej inhouseverk men den är en sk 'boutique edition' dvs den sälj ENDAST i Panerai egna butiker och ej hos vanliga ADs...

14. leben

leben El Patrón

Pam 359 är ju så snygg att man mår dåligt. Klarar dock inte din budget :(

15. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: Hjälp mig att välja Panerai?

Förutom att 359 har den gräsliga fejkpatinan i kombo med automatlåda. Faux som fan!

16. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Pam 000 är i mitt tycke finast, tätt följt av 111.

17. BME

BME Borgare

Från:
    Stockholmish
    PAM312!

18. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: Hjälp mig att välja Panerai?

Suck! 114 ffs!!

Mårtenssons ur Brookfield