• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig avslöja bluffaren

En bekant som absolut inte har råd med dyrare klockor flashade runt med en PRO Hunter idag. Måste va fake!!!! Hjälp mig så jag kan trycka till honom. Bifogar en bild jag tog på klockan

20160219_163648.jpg
 

Subby

Rolex
Nu kan jag inte uttala mig om den är fejk eller inte men den modellen du visar kostar 14550£ vilket är ca 175tusen kr. Där är en ledtråd för dig om du vill reda ut :)
 
Hittar åtminstone att timvisaren är lika bred som minutvisaren. Detta ska bara gälla på GMTc. På SubC är timvisaren smalare i basen. Sen ser pärlan med lysmassa på vridringen både konstig ut och som om den sitter snett.
 

Norra

Panerai
Insertet ser dessutom plastigt ut och inte som det är tillverkat i keramik.

Edit: R:et och P:et bredvid varandra på perpetual-delen ser kladdiga ut.
 

egbert

Panerai
Jag tycker att du kan fråga vederbörande. Om du inte vill fråga rakt ut om den är äkta så kan du ju säga t.ex. "Den där måste vara ovanlig, jag har i alla fall inte sett den förr! Var har du köpt den?" Jag tror du märker på hans svar om han far med sanning eller inte.
 
Jo jag
Jag tycker att du kan fråga vederbörande. Om du inte vill fråga rakt ut om den är äkta så kan du ju säga t.ex. "Den där måste vara ovanlig, jag har i alla fall inte sett den förr! Var har du köpt den?" Jag tror du märker på hans svar om han far med sanning eller inte.

Jo jag frågade lite snyggt men fick ett drygt svar tillbaka...
 

egbert

Panerai
Eller "Ursäkta, får man fråga vad du fick ge för den?" Ditt klockintresse är ju ditt alibi för att få vara nyfiken på klockan!
 
Äger du Rolexen i din avatar? I så fall borde du ganska enkelt kunna se skillnad på hans och din klocka när det gäller inlägget och tavlan.

Yes det e min deepsea. Bra idé man borde ju komma undan med att jämföra dom om man tex skyller på att jag vill jämföra storlek osv... Så får det bli.
Verkar som de flesta e överens att den inte är äkta iaf
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
En bekant som absolut inte har råd med dyrare klockor flashade runt med en PRO Hunter idag. Måste va fake!!!! Hjälp mig så jag kan trycka till honom. Bifogar en bild jag tog på klockan

20160219_163648.jpg

Nja, den ser väl inte helt 100 ut. Men jag tycker ofta att det är väldigt svårt att avgöra på en (lite halvtaskig mobil-) bild. Att något sitter lite snett som lumepluppen ser ut att göra här kan ibland vara rena synvillor pga kamera, dåligt ljus osv. :cool:
 

Makkanxd

Rolex
Mest obvius är väl om han har råd eller inte. Känner du han så vet du väl om han är en sån som kan lägga de pengarna på en klocka eller inte. Och somsagt, pärlan..:dead:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Dryga dig inte med honom, det har du inget för. Dessutom fattar han säkert att du fattat att den är en oäkting. Noncha honom istället säger jag. Klockan är ren skit. Du vet det. Han fattar kanske att du vet. Om inte är han dum nog att inte ges någon uppmärksamhet.
Risken är att det blir hans arena. Låt klockan ruttna bort istället.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Megafejk. Lysplupparna är något piraterna inte lyckas särskilt bra med. Det är ingen synvilla. Prohunter är sönderkopierad.

*lysplupp
*submariner-text
*1-15-index på bezel, ja faktiskt hela ringen inkl siffrorna och material.
*Tim och sekundvisare
*brukar äkta ha bindestreck? Inte sett det förr men kan ha fel. Varenda replika man hittar har iaf det.

Annan kopia med liknande brister:
srlx009-03-rolex-submariner-pro-hunter-swiss-eta-2836-2-replica-900x900.jpg

Jämför med riktiga:
subdate_stealth_main.png
subdate_stealth_side.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Svårast att förklara bort måste vara bindestrecket. Fråga honom om det!
Oops, nu blev det väldigt lätt! Om man ändå ska göra en kopia, varför bemödar man sig inte med att kolla texten på tavlan? Ett bindestreck där det inte ska vara är rent ut sagt för jäkla dåligt även för en simpel tjuv.
Det var dock många av oss som inte såg det ;)
 

MrPlow

Rolex
Vad ska det tjäna till att trycka till honom?

Han vet att den är fejk, du vet att den är fejk. Enda sättet du kan äga honom är att köpa en äkta själv.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Frågan är om inte TS så kallade kompis "bekant" bara vill dryga sig med inställningen att han kommer bli avslöjad med sin bindestrecksklocka.
Svaret " över din budget" känns som något man enbart slänger ur sig om man vill pegga upp att få ett " den är fake" tillbaka.
Lite svårt att avgöra seriositeten när man inte hör tonläget saker och ting sägs i, men vafan... konfrontera honom och uppdatera tråden sen. Förhoppningsvis har han inte blivit blåst av någon skojare, även om det så klart inte är OK att dyka upp med vad som verkar vara fejkklockor heller...
 
Topp