Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp mig avslöja bluffaren

Diskussion i 'Diskussion' startad av Karl T Svensson, 19 februari 2016.

1. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

En bekant som absolut inte har råd med dyrare klockor flashade runt med en PRO Hunter idag. Måste va fake!!!! Hjälp mig så jag kan trycka till honom. Bifogar en bild jag tog på klockan

20160219_163648.jpg

2. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Nu kan jag inte uttala mig om den är fejk eller inte men den modellen du visar kostar 14550£ vilket är ca 175tusen kr. Där är en ledtråd för dig om du vill reda ut :)

3. jÄger

jÄger Bonde

Lyspluppen kl 12 sitter inte som den ska, är off-center.

yonsson gillar detta.
  4. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Är inte datumet lite off också?

5. christian-h

christian-h Biskop

Den är skev - men vad spelar det för roll?

paradis gillar detta.
  6. Swordthain

Swordthain Bonde

Från:
    Falun
    Hittar åtminstone att timvisaren är lika bred som minutvisaren. Detta ska bara gälla på GMTc. På SubC är timvisaren smalare i basen. Sen ser pärlan med lysmassa på vridringen både konstig ut och som om den sitter snett.

7. Norra

Norra Borgare

Insertet ser dessutom plastigt ut och inte som det är tillverkat i keramik.

Edit: R:et och P:et bredvid varandra på perpetual-delen ser kladdiga ut.

8. egbert

egbert Friends of KS

Jag tycker att du kan fråga vederbörande. Om du inte vill fråga rakt ut om den är äkta så kan du ju säga t.ex. "Den där måste vara ovanlig, jag har i alla fall inte sett den förr! Var har du köpt den?" Jag tror du märker på hans svar om han far med sanning eller inte.

9. KenKun

KenKun Biskop

Haha. Pärlan är ju helt off.

10. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Jo jag
    Jo jag frågade lite snyggt men fick ett drygt svar tillbaka...

11. egbert

egbert Friends of KS

Eller "Ursäkta, får man fråga vad du fick ge för den?" Ditt klockintresse är ju ditt alibi för att få vara nyfiken på klockan!

12. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    PERPETUAL , texten bokstäverna sitter för nära, nästan klistrade ihopa. Pärlan ?

13. egbert

egbert Friends of KS

Intressant. Får man fråga hur svaret löd?

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Äger du Rolexen i din avatar? I så fall borde du ganska enkelt kunna se skillnad på hans och din klocka när det gäller inlägget och tavlan.

15. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Jag frågade lite snyggt vad en sådan dinka kostar fick svar "över din budget". Det ironiska är att jag faktiskt till skillnad från honom har råd...

16. Karl T Svensson
    Trådstartare

Karl T Svensson Bonde

Yes det e min deepsea. Bra idé man borde ju komma undan med att jämföra dom om man tex skyller på att jag vill jämföra storlek osv... Så får det bli.
    Verkar som de flesta e överens att den inte är äkta iaf

yonsson gillar detta.
  17. Taxman

Taxman Friends of KS

Nja, den ser väl inte helt 100 ut. Men jag tycker ofta att det är väldigt svårt att avgöra på en (lite halvtaskig mobil-) bild. Att något sitter lite snett som lumepluppen ser ut att göra här kan ibland vara rena synvillor pga kamera, dåligt ljus osv. :cool:

Anders Forsberg och yonsson gillar detta.
  18. Makkanxd

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Mest obvius är väl om han har råd eller inte. Känner du han så vet du väl om han är en sån som kan lägga de pengarna på en klocka eller inte. Och somsagt, pärlan..:dead:

19. MånsT

MånsT Biskop

Är det en treåring som har satt dit pärlan?

20. egbert

egbert Friends of KS

Ok. Killen verkar vara en skitstövel.

Callxx gillar detta.
  21. Makkanxd

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    En annan sak, be om att få se kvitto? Gå till en urmakare å erbjud dig stå för kostnaden ;):p

22. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Dryga dig inte med honom, det har du inget för. Dessutom fattar han säkert att du fattat att den är en oäkting. Noncha honom istället säger jag. Klockan är ren skit. Du vet det. Han fattar kanske att du vet. Om inte är han dum nog att inte ges någon uppmärksamhet.
    Risken är att det blir hans arena. Låt klockan ruttna bort istället.

Strindberg, Scaramanga, Whedda och 2 andra gillar detta.
  23. Oscaro

Oscaro Biskop

Definitivt fake, bara att outa honom. Jämför här med en äkta så ser man några rätt uppenbara skillnader
    Rolex-Prohunter-Military-Stealth-SubmarinerDate-Ref116610-PVD-_24843-LS_8243.jpg

jabla och JohnZ gillar detta.
  24. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Megafejk. Lysplupparna är något piraterna inte lyckas särskilt bra med. Det är ingen synvilla. Prohunter är sönderkopierad.

*lysplupp
    *submariner-text
    *1-15-index på bezel, ja faktiskt hela ringen inkl siffrorna och material.
    *Tim och sekundvisare
    *brukar äkta ha bindestreck? Inte sett det förr men kan ha fel. Varenda replika man hittar har iaf det.

Annan kopia med liknande brister: srlx009-03-rolex-submariner-pro-hunter-swiss-eta-2836-2-replica-900x900.jpg
    Jämför med riktiga:
    subdate_stealth_main.png subdate_stealth_side.png

JohnZ gillar detta.
  25. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Pärlan är fel, rolex kronan ovanför texten ROLEX är för fet. Vad har han för klockor sen tidigare?

26. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Lägg den med utdragen krona i ett glas vatten...

Weasel och JohnDoe gillar detta.
  27. JayLar

JayLar Borgare

Svårast att förklara bort måste vara bindestrecket. Fråga honom om det!

28. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Oops, nu blev det väldigt lätt! Om man ändå ska göra en kopia, varför bemödar man sig inte med att kolla texten på tavlan? Ett bindestreck där det inte ska vara är rent ut sagt för jäkla dåligt även för en simpel tjuv.
    Det var dock många av oss som inte såg det ;)

29. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Vad ska det tjäna till att trycka till honom?

Han vet att den är fejk, du vet att den är fejk. Enda sättet du kan äga honom är att köpa en äkta själv.

Dru gillar detta.
  30. Dru

Dru Stadsbo

Frågan är om inte TS så kallade kompis "bekant" bara vill dryga sig med inställningen att han kommer bli avslöjad med sin bindestrecksklocka.
    Svaret " över din budget" känns som något man enbart slänger ur sig om man vill pegga upp att få ett " den är fake" tillbaka.
    Lite svårt att avgöra seriositeten när man inte hör tonläget saker och ting sägs i, men vafan... konfrontera honom och uppdatera tråden sen. Förhoppningsvis har han inte blivit blåst av någon skojare, även om det så klart inte är OK att dyka upp med vad som verkar vara fejkklockor heller...

Mårtenssons ur Brookfield