• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig förstå Richard Mille

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vem köper klockorna? Hur många klockor säljer de årligen? Vilken kundkrets riktar sig klockorna till? Kommer inte på fler frågor för stunden men någon kan säkert fylla på.

PS. Vissa av deras modeller är lite coola men inte denna.

Hnyx3hf.jpg
 

carlanton

Audemars
a. Vem köper klockorna?

Folk med jättemycket pengar.

b. Hur många klockor säljer de årligen?

Färre än Seiko men säkert fler än man kan tro.

c. Vilken kundkrets riktar sig klockorna till?

Folk med jättemycket pengar.
 

Per Hamrin

Breitling
Ballaste märket som finns
Gillade klockorna från första början
Min favvoklocka är en Sub utan datum, ren urtavla, ingen datumruta som stör, siffror eller annat tjafs
Men ändå gillar jag Richard Mille, där man knappt ser vad visarna pekar på
Bubba Watson skickar iväg bollen till en annan kontinent, och klockan tickar snällt på, bara en sån sak :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad gör dem så dyra?
Materialet?


Vet att en känd fotbollsspelare köpte en i Sverige för några månader sedan. Han torde ha sjukt mkt pengar.
 

rotvold

Friends of KS
Rafael Nadal har ju skaffat en ny Richard Mille som ska kosta $690,000 och väga 19gram (!). $36,315 per gram är rätt sjukt ;)
Ska även klara av att arbeta i krafter upp till 5000 Gs!!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
RM är riktigt balla, ska tydligen sitta riktigt bra runt handleden med tanke på boetten. Dock inte testat själv så kan inte uttala mig, men vad säger du Aquaracer2? Hur sitter det?
 

Blackmore

Panerai
När jag tittar på Formel 1 (läs: varje GP) tycker jag mig se att Felipe Massa har en RM runt handleden. Kanske har helt fel.

För att återgå till ämnet, RM är säkert fantastiska ur. Men jag lämnas helt kall och oberörd av dem.
 

cab

Audemars
2-Faktor
När jag tittar på Formel 1 (läs: varje GP) tycker jag mig se att Felipe Massa har en RM runt handleden. Kanske har helt fel.

För att återgå till ämnet, RM är säkert fantastiska ur. Men jag lämnas helt kall och oberörd av dem.

Du har sett rätt, han är RM Ambassador. Han & familjemedlemmar har många olika modeller.

Laddar redan för Singapore GP =)

richard-mille-felipe-massa.jpg
 
Topp