• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig förstå Richard Mille

ramnaam

Omega
När jag tittar på Formel 1 (läs: varje GP) tycker jag mig se att Felipe Massa har en RM runt handleden. Kanske har helt fel.

För att återgå till ämnet, RM är säkert fantastiska ur. Men jag lämnas helt kall och oberörd av dem.

Inte helt omöjligt att Massa bär RM, han har ju trots allt en egen modell;) (RM011 FM)

Jag provkörde en RM i rosa och gummi i somras, det är en annan känsla.. Gillar både ROO och Big Bang på gummi, men RM satt fan bättre. Sen är det otroligt lätta att stirra in sig i urverket och försvinna några minuter, det gillar jag.
 

Onelund

Rolex
Mille har jag tyvärr aldrig förstått mig på.

När man får för mkt pengar verkar smaken försvinna totalt.

Håller mig hellre i lagomträsket jag :)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag må vara beige och tråkig, men det märket lämnar mig fullständigt oberörd. Säkerligen fantastiska horologiskt sett, men jävlar vad de fått sig en omgång med the ugly stick. Nix. No. Nope. Nej. Inte för mig. Alls.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Provade denna nyss, förstår faktiskt inte poängen. Dock ett fan av finishen samt materialen. Designen är fortfarande ett frågetecken.
bild 2.JPG
 
Richard Mille are for elite clients in every sense of the word. Most of the movements are refined Vaucher movements or Renaud et papi Movements. Richard Mille is ALSO one of the most successfull watch brands in the last few yeas, with explosive increase in annual turnover and profit. My guess is that wealthy people from the middle east as well as far east are the majority of their clients. Latest news was that Kering group was going to buy the controlling stake majority of the company...Dont know if the deal is still underway or if fell through
The watches are extremely nice and a lot of work has gon into the skelletonizing of the movement. A lot of the costs are in the manual labor put into each watch. Besides from that Mr. Mille is a marketing genius much like Mr. Jean Claude Biver, and he knows what wrists to put his watches on to generate interest.
One big flaw for the brand is the service costs. I was recently quoted 28.500 SEK for a standard maintenance service of a RM005 FM, which is just a "basic" Vaucher Cal 331 from Parmigiani that has been refined.... Insane service costs, but VERY nice watches!
 
Topp