• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta en rolex-modell för mig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Oskar456

Breitling
Blivit riktigt sugen på att skaffa mig en rolex. Hade passat mig bra nu då jag nydligen fyllt jämt. Dess höga status samt vackra klockor har nått mina ögon. Jag kan i princip inte mycket om klockor alls men antar att jag hamnat rätt för att ställa denna fråga. För det första så har jag hört att man inte ska handla begagnat då risken för att bli lurad är ganska stor. Så jag vill helst handla den i butik. Vart vänder man sig då? Bor i Göteborg.
Krav på min nya rolex:
-500m vattentålighet minst!
-Något exklusivt material såsom guld eller silver.
-Keramisk ring. (En kollega sa att de kan hålla sig fina i flera år med en sådan).
-Köpt i butik där jag kan spara alla kvitton osv ifall att man skulle bli lurad och så att jag kan justera klockans länkar så att den passar min handled.
Jag har tänkt mig att lägga ca 15 000kr. Frugan tyckte det var riktigt onödigt och sa att vi kunde åka utomlands för så mycket pengar. Men har förstått att man får vara beredd att lägga en del om man ska ha ett fint märke.

Tack på förhand!
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag är inte expert men jag vågar påstå att det inte finns någon Rolex som uppfyller dina krav, även med en mångdubblad budget.
 

Oskar456

Breitling
Det här låter väldigt konstigt. När jag var utomlands såg jag flera stycken för ett par tusenlappar. Då fick man dock inget fint material på länkarna typ. Vad får man tänkas lägga för en ny från butik i Sverige då? Kan det ha med alla skatter å göra?
 

Oskar456

Breitling
För det första, en rolex i butik Börjar från 40tusen och det är en 26mm dammodell, för det andra det finns ingen rolex i guld med 500m vattentålighet. En sea dweller vet jag inte vad prislappen ligger på väldigt väldigt högt.
Okej men fungerar dam-modellerna på killar eller ser det jättekonstigt ut?
 

Oskar456

Breitling
Vill inte göra bort mig i mitt första inlägg och allt, hehe. Kanske borde gjort lite mer research innan. Trodde man fick riktigt bra rolex-klockor för 15k.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vill inte göra bort mig i mitt första inlägg och allt, hehe. Kanske borde gjort lite mer research innan. Trodde man fick riktigt bra rolex-klockor för 15k.
Nja ska du ha en schysst Rolex så får du nog ge minst 20k, och då för en gammal Datejust från 60/70-talet (som är en fin och charmig klocka). Keramisk ring begagnad: >50k typ.
 

Räven

Cartier
image.jpeg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp